نشریه الکترونیکقدیری

امتیاز این صفحه

پیشخوان نشریات و خبرگزاری های ایران
0.00 (0.0%) 0 votes

امروز در خبرگزاری های داخلی

Please Wait...

اخبار امروز بانکها

Please Wait...

پر بیننده ترین اخبار هفته

Please Wait...
اسناد و مدارک من ، امنیت و سهولت دسترسی به اسناد

به نقل از خبرگزاری فارس

فارس من| آیا سایت‌های خرید اینترنتی به دنبال کلاهبرداری هستند؟

20 آبان 1398 کد خبر: 539089

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، الکترونیکی شدن بیشتر فرایندهای اداری موجب شده است تا در عصر مدرن مردم به جای آنکه وقت خود را برای گشت زدن در بازار و پاساژ های مختلف استفاده کنند به فکر خرید اینترنتی بیفتند و از آن استفاده کنند.

از موضوع خرید از طریق سایت‌های اینترنتی در ابتدا استقبال چندانی نمی شد اما امروزه بیشتر افراد برای خرید از سایت های معتبر اینترنتی اقدام می کنند و حتی کسب و کارهای خرد در بستر شبکه‌های اجتماعی نیز شکل گرفته است.

این نوع خرید علاوه بر فواید، آسیب‌های فراوانی نیز دارد که مخاطبان در سامانه «فارس من» به آن اشاره کردند. تعدادی از مخاطبان ترفند جدید فروشگاه های اینترنتی را برای کلاهبرداری دانستند و به آن اعتراض داشتند.

اعتراض به مدت زمان کم برای ارجاع کالا

پوریا حسینی یکی از مخاطبان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس اظهار کرد: وقتی من نمی توانم محصولی را که می خواهم آن را خریداری کنم از نزدیک مشاهده کنم این احتمال وجود دارد که سایت های اینترنتی اجناسی را که معیوب هستند و یا از کیفیت بالا برخوردار نیستند را برایم ارسال کنند.

وی افزود: همچنین به دلیل آنکه ضمانت مرجوعی کالا فقط چند روز است این احتمال وجود دارد که در مواردی که خرید اینترنتی برای هدیه داده می شود دچار عیب و نقص بوده و نتوانستیم آن را مرجوع کنیم.

این مخاطب در ادامه بیان کرد: همچنین وقتی کالایی در زمان تعیین شده مرجوع می شود باز پس گرفتن پول آن پروسه پردردسری است که در انتقال وجه، اگر بررسی حساب توسط خریدار صورت نگیرد شاید اصلا به حساب وی واریز نشود.

حسینی تاکید کرد: برای اطرافیان من این موضوع اتفاق افتاده و اگر من موضوع را پیگیری نمی کردم شاید این فرد متوجه نمی‌شد که پولی به حسابش واریز نشده است.

جلب رضایت مشتری، موجب بقای کار ماست

برای پیگیری بیشتر درباره این موضوع با پشتیبانی یکی از سایت‌های اینترنتی نیز تماس گرفتیم، اپراتور پشتیبان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس اظهار کرد: به طور قطع اگر کالایی از کیفیت مناسب برخوردار نباشد سریع و با گزارش خریدار مرجوع می‌شود.

وی تاکید کرد: پشتیبانی در این سایت به طور کامل انجام می‌شود و ما به دنبال این هستیم که با جلب رضایت مشتری از مشتریان خود را افزایش دهیم.

اپراتور پشتیبان سایت خرید اینترنتی در ادامه گفت: اگر بخواهیم اجناس بی کیفیت را به خریداران خود ارائه دهیم موجب می‌شود آنها دیگر این سایت را برای خرید اینترنتی انتخاب نکنند و همین موضوع و البته دهان به دهان گشتن اینکه اجناس ما کیفیت مناسب را ندارد در نهایت موجب ورشکستگی‌مان خواهد شد. 

 اگر بخواهیم اجناس بی کیفیت را به خریداران خود ارائه دهیم موجب می‌شود آنها دیگر این سایت را برای خرید اینترنتی انتخاب نکنند و همین موضوع و البته دهان به دهان گشتن این که اجناس ما کیفیت مناسب را ندارد در نهایت موجب ورشکستگی مان خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: حتی افراد پس از تماس با  پشتیبانی سایت علاوه بر اینکه کالای بی کیفیت را مرجوع می کنند، برای آنکه از آنها دلجویی شود هدیه یا تخفیفی برای آنها در نظر گرفته می شود تا همچنان مشتری ما باقی بمانند.

بررسی شکایات مردمی از طریق اتحادیه و تعزیرات

همچنین رضا الفت نسب سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس گفت: اگر این موضوع یک ترفند برای سایت‌های اینترنتی معتبر باشد تا کالای معیوب خود را بخواهند به مردم قالب کنند پس از مدتی مشتریان خود را از دست داده و ناچار به بسته شدن سایت خرید اینترنتی می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی مشغول بررسی موارد شکایات مردمی است و موضوعات را پیگیری می کند و اجازه نمی دهد تا شرکت و یا سایتی این گونه فعالیت داشته و بدون هیچ مشکلی به فعالیت خود ادامه دهد.

الفت نسب تصریح کرد: علاوه بر وجود این اتحادیه، تعزیرات حکومتی نیز هست که با ارائه پرونده شکایات به این سازمان، شکایت‌ها یا حل می شوند یا در انتها به نتیجه مطلوب می رسند.

انتهای پیام/

نظر شما در مورد این مطلب

robotchecker
ثبت نظر

نظرات سایر کاربرین

2019GhadiriSoft.ir