به گزارش فارس ، صبح امروز محل شهادت 290 مسافر پرواز 655 ایران ایر که در 12 تیر 67 مورد اصابت دو موشک ناو وینسنس قرار گرفت، با حضور خانواده شهدا بر فراز عرشه ناو شهید ناظری نیروی دریایی سپاه و با مشایعت شناورهای نظامی و مردمی، گلباران شد.


در این مراسم که نماینده ولی فقیه در هرمزگان، استاندار و احمد مرادی نماینده هرمزگان نیز حضور داشتند، بالگرد نیروی دریایی سپاه به همراه شناورهای تندرو و شناورهای مردمی با آرایش خاصی ضمن گلباران محل شهادت 290 مسافر پرواز 655، اقتدار و شکوه نظامی کشورمان را نیز جلوه باشکوهی بخشیدند.


سردار غلامشاهی فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه در این مراسم اظهار کرد: عجز آمریکایی ها در برابر فرزندان ملت ایران در خلیج فارس سبب شکل گیری این جنایت شد ولی خون این شهدا، برگ سیاهی به سیاهه های خودشان در اذهان ملت ایران اضافه کردند.


وی شعار حقوق بشر آمریکایی را ننگ آورترین شعار تاریخ خواند و بیان داشت: اهدای مدال افتخار به راجرز جنایتکار نشانه رسوایی دیگری است که عملکرد وقیحانه آنان را تشدید کرد.


این فرمانده نظامی کشورمان با مضحک خواندن رفتار آمریکایی ها در اشتباه جلوه دادن این اقدام تصریح کرد: اهدای مدال به آن فرمانده خونخوار افتضاح دیگری بود و ما ملت ایران هیچ گاه این جنایت را فراموش نخواهیم کرد.


سردار غلامشاهی با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در برگزاری مراسم گلباران امسال، از خانواده های مکرم شهدای این پرواز که بدلیل محدودیت های امسال، شمار کمتری از آنان توانستند در این مراسم حضور یافتند، قدردانی کرد و گفت: راه شهدا با قدرت ادامه دارد و هیچ چیز مانع از بزرگداشت مقام شهدا بخصوص شهدای این جنایت آمریکایی ها در خلیج فارس نخواهد شد.


فریدون همتی استاندار هرمزگان نیز در سخنانی با اشاره به رفتار تروریستی دولت آمریکا به شهادت سردار سلیمانی در حمله وحشیانه به فرودگاه بغداد اشاره و عنوان داشت: همان تفکر و اندیشه ای که به هواپیمای مسافربری ما موشک زد، دست به جنایت ترور شهید سلیمانی زد ولی آمریکا بداند که ما این وحشی گری را فراموس نخواهیم کرد.


وی تاکید کرد: ما بر خلاف آمریکایی ها، سیلی هایی به دشمنان مان آنهم با عزت و اقتدار زده ایم که هنوز در گوش آنها صدا می کند و آخرین آن نیز سرنگونی پهپاد فوق پیشرفته آنان در شرق هرمزگان و در سواحل مکران بود که ابتدا هشدار دادیم و سپس آن را سرنگون کردیم.


به گزارش فارس، در 12 تیر 67 ناو وینسنس آمریکا در اقدامی جنون آمیز به سوی هواپیمای مسافربری پرواز شماره 655 ایران ایر که از بندرعباس راهی دوبی بود، آتش گشود و با شلیک دو موشک موجب شهادت 290 مسافر بی گناهی شد که نیمی از آنان زنان و کودکان بودند.