کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر امروز در حاشیه بازدید از جمعیت هلال احمر استان تهران در گفت وگو با فارس، اظهار کرد: شروع کار ما در هلال احمر با بحث ویروس کرونا بود که همدلی میان مردم و نظام از دوران جنگ تحمیلی بهتر بود؛ هلال احمر هم از جایگاه خود به شایستگی دفاع کرد و فعالیت خوب جوانان، دا طلبان و امدادگران باعث شد تا حاشیه ها کنار رود.


وی ادامه داد: در استان تهران آمادگی برای حادثه بزرگ اصلاً خوب نیست که انجام یک مانور بزرگ مشکلات را نشان خواهد داد.


رئیس جمعیت هلال احمر به خانه های هلال اشاره کرد و افزود: خانه های هلال بیش از هرچیزی می تواند مفید باشد و با پیاده سازی اهداف هلال احمر از جمله ارائه آموزش های لازم و ایجاد تاب آوری میان مردم کمک بسیاری در جلب و جذب مردم خواهد کرد.


همتی با اشاره به بازدید معاون رئیس جمهور از سازمان امداد و نجات، تصریح کرد: پس از این بازدید یک دهم از مبلغ پیشنهادی برای شارژ انبارها اختصاص داده شده و برنامه ریزی برای شارژ انبارها و در مرحله بعدی خرید تجهیزات در حال انجام است.


(تصویر شماره 1)


وی با بیان این که در بحث موقوفات و املاک هرچقدر از مشاوره های دیگران استفاده کنیم به صرفه است، عنوان کرد: استان ها می توانند تمام موقوفات و املاک قابل احیاء و بازسازی را بررسی کنند تا بتوانیم از این سرمایه بزرگ بهره مند شویم.


رئیس جمعیت هلال احمر به مشکلات موجود پایگاه امداد هوایی اشاره و تأکید کرد: پایگاه امداد هوایی که در سازمان امدادونجات مستقر است موجب گلایه شهروندان شده که برای برطرف شدن این گله مندی و ایجاد آرامش مردم باید با نظر دستگاه های امنیتی در صدد هستیم تا این پایگاه را به یکی از پایگاه های اقماری استان تهران انتقال دهیم.


همتی به بحث اقتصادی و مشکلات آن اشاره و اضافه کرد: مشکلات اقتصادی وجود دارد و مدتی است که پولی از محل درآمدهای هلال احمر وصول نشده است اما با بهبود اوضاع ما به زودی معوقات را در بحث رفاهیات پرداخت خواهیم کرد و هیچ حقوقی قطع نخواهد شد.