حضور موفق ایران در کمپین تبلیغاتی سلایق غذایی سازمان جهانی گردشگری
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت1399/4/19کد خبر 13994709993
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی گفت: «حضور موفق ایران در کمپین تبلیغاتی «سلایق غذایی» یا (Gastronomy) که...
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت میراث فرهنگی، محمد قاسمی با بیان این خبر گفت: «گردشگری خوراک (Gastronomy Tourism) یکی از زیرمجموعه های گردشگری است که در آن انگیزه اصلی سفر گردشگر، تجربه غذاهای جدید در مقصد مورد بازدید به شمار می آید. این نوع گردشگری در واقع به عنوان حافظ میراث فرهنگی کشور میزبان (میراث غذایی) عمل کرده و از این رهگذر فرصت هایی را نیز در زمینه های مختلف از جمله اشتغال زایی به ویژه در مناطق روستایی فراهم می آورد.»
او افزود: «بر همین اساس سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) به عنوان بخشی از کمپین «فردا سفر کنید» (Travel Tomorrow)، از کشورهای عضو خواست در چارچوب استانداردها و ضوابط ابلاغی خود کلیپ هایی را در زمینه معرفی غذاهای سنتی خود تهیه و ارسال کنند. این اقدام UNWTO اساساً برای مواجهه با چالش جهانی حاصل از شیوع ویروس کرونا در جهان و با هدف احترام به فرهنگ های مختلف و به صورت ویژه توجه به سلایق غذایی به عنوان بازتابی از فرهنگ، میراث، سنت و در عین حال انتقال احساس جامعه صورت پذیرفته است.»
قاسمی با اشاره به این که در این راستا معاونت گردشگری با مشارکت بخش خصوصی اقدام به تولید فیلم کوتاهی از نحوه طبخ یکی از غذاهای سنتی کشورمان کرد؛ ادامه داد: «این فیلم کوتاه که پس از احراز شرایط و ضوابط سازمان جهانی گردشگری در سایت آن سازمان مورد پذیرش قرار گرفت و در این آدرس بارگذاری شد، فرصت مغتنمی را برای معرفی بخش های مختلف فرهنگ سرزمین ایران همچون معماری، پوشش دست بافته ها، موسیقی سنتی، ابزار و تجهیزات سنتی پخت خوراک و... به جهانیان فراهم آورده است.»
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری ایران در پایان تاکید کرد: «ایران از حیث تنوع و طعم غذایی از قابلیت بی نظیری برخوردار است و متاسفانه در راستای جذب گردشگر به آن پرداخته نشده است؛ امید است با تداوم چنین اقداماتی بتوانیم میراث غذایی خود را به بهترین نحو به جهانیان بشناسانیم.»
واژه شناسی این خبر (سازمان جهانی گردشگری): ▲
سازمان جهانی گردشگری به اختصار (UNWTO)نام اختصاری جدید به دلیل تشابه اسمی با world trade organization به untourism تغییر یافت ،این سازمان مستقر در شهر مادرید، اسپانیا، یکی از نمایندگیهای سازمان ملل است که در رابطه با امور جهان گردی تحقیق میکند و سالانه گزارشی نیز منتشر میکند.
(واژه سازمان جهانی گردشگری از دانشنامه آزاد ویکیپدیا)
- بوشهر با 2 تکانه در صدر جدول تکانه های کشور در چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
- شاخص USDINR امروز 0.07 درصد افزایش را تجربه کرد - چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
- امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 تغییرات نرخ تبادلات دلار با پوند بدون تغییر ماند
- ارزش جهانی دلار آمریکا با ارزش 105.683 واحد شروع به کار کرد و روند صعودی را در پیش گرفت (1403/02/05)
- قیمت طلای 18 عیار امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403، 0.967 درصد کاهش داشت