به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، مرکز فناوری های پیشرفته اتوماسیون صنعتی و امنیت سیستم های اتوماسیون صنعتی شامگاه چهارشنبه 18 تیرماه با حضور استاندار خوزستان، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری، مشاور استاندار در امور فناوری اطلاعات، جمعی از مدیران حوزه ستادی استانداری شامل مدیرکل شبکه دولت و فناوری اطلاعات، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری، مدیرکل حراست، مدیرکل پدافند غیر عامل و جمعی از مسوولان استان به بهره برداری رسید.


استاندار خوزستان در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته توسط دست اندرکاران ذیربط به منظور راه اندازی این مرکز، اظهار کرد: امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی های نوین و اهمیت کارکرد امن و بدون اخلال صنایع مهم، مقوله امنیت بسترهای ارتباطی و صنعتی جزو نیازهای اساسی کشورهاست.


غلامرضا شریعتی افزود: استان خوزستان با وجود صنایع عظیم و ملی همچون نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، نیروگاه های آب و برق، صنایع کشاورزی و… در زمینه امنیت بسترهای ارتباطی و پدافند غیرعامل دارای نقشی مهم و استراتژیک در سطح کشور است و اهتمام و سرمایه گذاری در بخش امنیت فناوری اطلاعات و پدافند غیر عامل در خوزستان دارای اهمیت راهبردی است.


او گفت: تا زمانی که همه چیز در حالت عادی باشد کسی متوجه اهمیت امن سازی نیست و هنگامی که با مشکل مواجه شوند همه به دنبال رفع خلل هستند در صورتی که نباید منتظر بروز وقایع ناگوار باشیم بلکه با تجهیز و مسلح شدن طی مراحل امن سازی، آماده دفاع و پیشگیری از حوادث باشیم.


نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: در حوزه صنایع اگر مراقبت لازم صورت نگیرد ممکن است حوادث تلخی اتفاق بیفتد که نه تنها افراد، بلکه اقتصاد یک کشور دچار خسران شود.


استاندار خوزستان در پایان با اشاره به اینکه مقوله امنیت صرفا ب،عد نظامی ندارد، بیان کرد: راه اندازی این مرکز کار بسیار ارزنده ای محسوب می شود و امیدواریم روز به روز در این حوزه شاهد پیشرفت و ارتقای امنیت خود باشیم و بتوانیم اقدامات اینچنینی را به عنوان الگویی از طرح های موفق در سطح کشور و برای بهره مندی سایر استان ها عرضه و معرفی نماییم.


لازم به ذکر است که این مرکز با تجهیز یک آزمایشگاه تخصصی منحصر به فرد و سرمایه بخش خصوصی و نیروهای توانمند با حمایت استانداری در اهواز راه اندازی شد.