به گزارش خبرگزاری برنا ، احمدعلی موهبتی در مراسم افتتاح خط ریسندگی کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر که از طریق ویدئوکنفرانس با حضور رییس جمهوری انجام شد اظهارداشت: با تلاش های دولت تدبیر و امید نرخ بیکاری در سیستان و بلوچستان سه درصد کاهش یافته است.


وی با بیان اینکه هر آنچه که در سیستان و بلوچستان یک روزی آرزو بود امروز محقق شده است افزود: در سواحل دریای عمان که گنج پنهان بوده و واردات کالاهای اساسی کشور از این نقطه آغاز می شود بیش از یک میلیارد دلار توسط دولت برای توسعه بندر شهید بهشتی سرمایه گذاری شده است.


استاندار سیستان و بلوچستان همچنین در خصوص سرمایه گذاری در طرح راه آهن زاهدان -چابهار گفت: 300 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای تکمیل این خط ریلی اعتبار در نظر گرفته شده که چند روز گذشته عملیات ریل گذاری خط زاهدان - چابهار با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.


وی ادامه داد: در این طرح بیش از سه هزار و 500 نفر مشغول با افزون بر یکهزار و 100 دستگاه ماشین آلات مشغول به فعالیت هستند.


موهبتی تصریح کرد: گازرسانی در سیستان و بلوچستان شتاب فزاینده ای دارد و تا پایان امسال گاز به چابهار می رسد و در همین راستا سرمایه گذاری در حوزه آب، برق و صنایعی همچون فولاد و پتروشیمی که وابسته به رسیدن گاز هستند شتاب بیشتری می گیرند.


وی همچنین با اشاره به طرح توسعه چابهار در دولت دوازدهم افزود: مشکل منطقه آزاد چابهار که 25 سال از عمرش می گذشت و مرز هوایی، دریایی و زمینی نداشت توسط دولت تدبیر و امید رفع شد.


استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه معدن یکی از ظرفیت های این استان در سند آمایش سرزمین است افزود: مطالعات هشتاد و پنج هزار کیلومتر مربع در 135 پهنه معدنی انجام شده است.


وی ادامه داد: همچنین معادن غنی در حوزه فلزات در سیستان وبلوچستان وجود دارد که از جمله آن می توان به معادن مس و طلا اشاره کرد که امیدواریم امسال منشا حرکت جدیدی در این زمینه باشیم.


موهبتی تاکید کرد: صادرات از سیستان و بلوچستن در دولت تدبیر و امید 308 درصد افزایش یافته است.


وی تصریح کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا صادرات از بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان 18 درصد و در زمینه واردات کالاهای اساسی 97 درصد رشد داشته ایم.


استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پارسال 111 واحد تعطیل شده در این استان به چرخه فعالیت بازگشتند.



وی با بیان اینکه تقاضای سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان شتاب گرفته افزود: امیدواریم که با همت دولت دوازدهم منطقه آزاد سیستان نیز شکل گیرد.