به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان و به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان، طی یک نشست در فرمانداری شهرستان چادگان مشکلات ارتباطی سیار و ثابت روستایی، شهری و مدارس این شهرستان بررسی شد و اقدام جهت حل این مشکلات در دستور کار قرار گرفت.


در این جلسه که به درخواست استاندار محترم اصفهان و با حضور مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مدیر مخابرات منطقه، فرماندار، بخشدار مرکزی و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان تشکیل شد، در خصوص مشکلات ارتباطی روستاهای گشنیزجان، قرقر، انالوجه، علی عرب، ده کلبعلی، منصوریه، علی آباد و چند روستای دیگر از شهرستان چادگان و اقدامات لازم برای برطرفی سازی مشکلات گفتگو شد.


جعفر مطلب زاده مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ضمن بر شمردن اقدامات مهم در قالب پروژه USO که در شهرستان چادگان به بهره برداری رسیده و یا در حال انجام است گفت: در حال حاضر نزدیک به 60 مدرسه روستایی در شهرستان چادگان موجود است که در قالب فاز نخست طرح هوشمندسازی مدارس تا پایان ماه جاری به شبکه اینترنت متصل خواهند شد. وی در ادامه عنوان کرد: طی ابلاغ های بعدی این پروژه کلیه مدارس شهری و روستایی شهرستان های استان اصفهان تا پایان شهریور به اینترنت پهن باند ثابت یا سیار متصل خواهند شد. حیدری زاده، مدیریت شرکت مخابرات منطقه نیز گزارشی در خصوص آخرین اقدامات ارتقاء و احداث سایت های مخابراتی در مناطق شهری و روستایی در شهرستان چادگان ارائه کرد.


در ادامه فرماندار و بخشدار محترم در خصوص مشکلات پوشش صوت و اینترنت 10 روستا از دهستان کبوترسرخ بخش مرکزی و مشکلات روستاییان مطالبی عنوان کردند و مقرر شد با پیگیری های بعدی با همکاری مدیر کل ارتباطات و مخابرات منطقه اصفهان در خصوص حل این مشکلات اقدام شود.


همچنین پس از جلسه، مطلب زاده و حیدری زاده از سایت مخابراتی همراه اول و سایت در حال احداث شرکت های وب (اپراتور اینترنت روستایی) واقع در منطقه بین روستاهای مشهد کاوه و شهر چادگان بازدید کردند. این سایت که در کنار آنتن صداسیما قرار گرفته است، پوشش بخش وسیعی از جاده ها و روستاهای بخش غربی شهرستان چادگان را مرتفع می کند.