به گزارش روابط عمومی مجمع جوانان کردستان، در مراسمی با حضور حشمت الله صیدی شهردار سنندج، حامد جولایی مدیرکل ورزش و جوانان کردستان، یاسین شریعتی رییس مجمع جوانان کردستان و جمعی از سازمان های مردم نهاد جوانان استان تفاهم نامه همکاری شهرداری سنندج با مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان کردستان منعقد شد.


دو طرف بر اساس این تفاهم نامه ملزم شدند در راستای دستیابی به اهداف سند چشم انداز و سیاست های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در گام دوم انقلاب و در جهت بهره مندی مستمر از خرد جمعی و تجربیات و توانمندیهای طرفین کارگروه ویژه ای را بدین منظور تشکیل دهند.


بسترسازی برای مشارکت هدفمند شهروندان در اداره شهر، انجام طرح های پژوهشی مشترک در راستای حل آسیب های اجتماعی و مسائل شهری، حمایت از طرح های توسعه اجتماعی سازمان های مردم نهاد جوانان با رویکرد حقوق و وظایف شهروندی، ترغیب خیرین به منظور مشارکت در توسعه زیرساخت های فرهنگی، ورزشی شهر، اجرای مشترک برنامه های پیشگیرانه، آموزشی، آگاه سازی و توانمندسازی، تبادل تجربیات، یافته ها و محصولات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و زمینه سازی جهت استفاده از زیرساخت ها و اماکن شهرداری برای فعالیت های فرهنگی – اجتماعی از مهمترین تعهدات مشترک طرفین است.


همچنین مقرر شد زمینه عضویت شهرداری سنندج در مجمع خیرین ازدواج استان فراهم شود. ایجاد بوستان جوانان(لاوان) با ایجاد بستر توسط شهرداری و حمایت مجمع جوانان نیز از دیگر برنامه ها و اهداف این تفاهم نامه است.