به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سهیل شاهین، سخنگوی طالبان این ادعاها را بی پایه و اساس خواند و گفت: طرف آمریکایی از ما درباره دادن اطلاعات مربوط به تبانی با روسیه برای کشتن سربازان آمریکایی در ازای دریافت جایزه صحبتی نکرده چون آنها خودشان می دانند که این واقعیت ندارد و جعلی است. در حال حاضر، ما کانال ارتباطی نظامی داریم و اگر چنین نقضی صورت گرفته باشد، ما بیانیه های خود را می فرستیم و آنها نیز همین کار را می کنند. اما آنها از ما چنین درخواستی نکرده اند.


وی ادامه داد، طالبان از مسکو سلاح نخریده و تنها روابط سیاسی داریم. طالبان انبار مهمات و سلاح دارد و از ارتش افغانستان تجهیزات می خرد. من این ادعاها و اتهامات را رد می کنم. اینها درست نیست. ما روابطی با روسیه داریم اما فقط ارتباطات سیاسی است. دفتر سیاسی ما در دوحه، قطر روابطی با روسیه دارد همانطور که با سایر کشورهای منطقه دارد.


وی افزود: طالبان همچنین روابطی با وزارت خارجه روسیه دارد. ما نشست هایی با آنها داشته ایم. آنها را در رسانه های اجتماعی منتشر کرده اند. ما گفت وگوها و نشست هایی در مسکو داشته ایم. مسکو نقش مهمی در نشست افغان ها در روسیه ایفا کرده و ما برای نخستین بار در این مذاکرات حضور داشتیم.


سخنگوی طالبان همچنین گفت: اگر زندانی های ما آزاد نشوند، به این معناست که کابل نمی خواهد راه حل صلح آمیز در روند افغانستان به دست بیاید و آنها رویکرد نظامی را پیش گرفته اند. اگر چنین رویکردی مدنظر آنها باشد، درگیری ها بیشتر می شوند و مسؤولیت آن با دولت کابل است.


سهیل شاهین درباره نشست لویه جرگه نیز گفت، این نشست مانعی بر سر آزادی 5000 زندانی طالبان است. از نظر ما لویه جرگه مشروع نیست. در نشست دوحه نیز اشاره شد که آغاز نشست بین افغان ها با آزادی 5000 زندانی رقم می خورد پیمان دوحه یک مکانیسم مناسب برای بحران افغانستان است.