به گزارش خبرگزاری برنا؛ "بهنام خواجه امینیان" رئیس مجمع جوانان استان یزد در نشست ستاد استانی ساماندهی امور جوانان استان یزد که به ریاست "محمدعلی طالبی" استاندار یزد برگزار شد، با اشاره به آمار و پژوهش های موجود در رابطه با افزایش بی تفاوتی جوانان در سطح اجتماع، گفت: با وجود افزایش بی تفاوتی در جامعه امروزی، جوانانی هستند که نسبت به مسائل اجتماعی بی تفاوت نیستند و تلاش دارند تا در عرضه مشارکت های اجتماعی تاثیر گذار باشند.


خواجه امینیان همچنین افزود: این جوانان در قالب های مختلفی همچون سازمان های مردم نهاد، تعاونی ها، گروه ‍ های فرهنگی و هنری ، تشکل های سیاسی و .... تلاش خود را برای توسعه وارتقا اجتماعی اقتصادی کشور انجام می دهند اما در این راه با مشکلات و سختی های زیادی روبرو هستند که اگر مورد حمایت قرار نگیرند بی مهری است و خود باعث افزایش بی تفاوتی جامعه است.


وی در ادامه با ارائه گزارشی از مجموعه فعالیت های مجمع جوانان استان از اردیبهشت ماه سال جاری، اظهارکرد: در این دوره از مجمع تلاش کرده ایم تا با ارتباط مستمر و بیشتر با سمن های استان، مطالبات و پیگیری جوانان را در اولویت خود قرار داده ایم.


رئیس مجمع جوانان استان یزد در ادام این نشست با انتقاد از عدم همکاری برخی دستگاه های اجرایی با سازمان های مردم نهاد، گفت: متاسفانه در طی ماه های اخیر در پشت در برخی فرمانداری ها و ادارات کل استان مانده ایم.


خواجه امینیان با اشاره به کسب رتبه برتر استاندار یزد در شاخص اهتمام به امور جوانان در سال 98 در سطح کشور، تصریح کرد: زیبنده نیست در استانی که ستاد ساماندهی امور جوانان در اولویت توجه استاندار است در رتبه بندی مجموع فرمانداران در رتبه پائینی قرار داشته باشیم و طی ماه های اخیر مجمع جوانانم پشتدر بشته برخی فرمانداران مانده باشد.


وی همچنین با تشریح وضعیت خانه های جوان در استان یزد عنوان کرد: امروز خشوبختانه به جز شهر یزد، در شهرستان های ابرکوه، میبد و روستاهای بهادران و تنگ چناران خانه های جوان دایر گردیده اند.


این فعال سازمان های مردم نهاد جوانان استان ادامه داد: امروز سه مکان به نام خانه جوان در شهر یزد وجود دارد که هر کدام دچار مشکلات و حاشیه ‎های هستند که غیرقابل استفاده شده اند.


خواجه امینیان با اشاره به تخصیص زمین مناسبی در بلوار فلسطین برای احداث خانه جوان تصریح کرد: متاسفانه برخی دستگاه ها با ایچاد ممانعت و بهانه گیری های بیهود مانع شروع فعالیت ساخت آن می شوند و امیدواریم با مصوبه این جلسه این اتفاق مبارک آغاز شود.


رئیس مجمع سمن های جوانان استان با تشریح وضعیت خانه جوان در شهرستان یزد، اظهار کرد: با پیگیری مجمع جوانان و همراهی اداره کل ورزش و جوانان از ابتدای شهریور ماه مرمت و احیا خانه جوان واقع در بلوار بسیج آغاز و در چند مرحله پیگیری می شود. امیدواریم با مساعدت استانداری یزد و دستگاه های متولی بودجه ی مناسبی جهت ترمیم و تعمیر خانه جوان کنونی ایجاد گردد.


وی در ادامه سخنان خود همچنین از تعامل برخی ادرات و دستگاه ها با مجمع سمن های جوانان در راستای انعقاد تفاهم نامه در جهت همکاری و تعامل بیشتر با سمن ها گفت و افزود: خوشبختانه مذاکرات خوبی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادارهکل میراث فرهنگی و گردشگری، اداره کل آموزش و پرورش استان یزد و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهمراه سازمان فرهنگی و اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از جمله نهادهای هستند که تاکنون آمادگی خود را جهت تعامل بیشتر با مجمع سمن های جوانان در ابعاد بیشتر اعلام کرده اند.


گفتنی ست در پایان این نشست بهنام خواجه امینیان رئیس مجمع جوانان استان یزد، به نمایندگی از سمن های جوانان استان یزد از استاندار یزد با توجه به کسب رتبه برتر در اهتمام به امور جوانان در کشور تقدیر و تجلیل به عمل آورد.