به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سعید غریب خواجه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری هشتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) از 22 تا 25 آبان امسال اظهار کرد: صاحبان ایده، فناوران، شرکت های و موسسات تولیدکننده کالاها و خدمات دانش بنیان سراسر کشور می توانند به آدرس اینترنتی www.rrto.ir و www.rinotex.ir مراجعه کنند و ضمن مطالعه شرایط و ضوابط این نمایشگاه نسبت به شرکت در جشنواره و نمایشگاه اقدام کنند.


وی با اشاره به تعریف 17 زون تخصصی در برگزاری این نمایشگاه گفت:در چهار بخش ایده های فناورانه، توسعه و تجاری سازی فناوری، فروش محصولات دانش بنیان و نیازمندی های فناورانه برگزار خواهد شد.


وی با اشاره به تاثیر شرایط کرونا در برگزاری این نمایشگاه گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی اولویت اصلی ما در برگزاری نمایشگاه بوده و ما تابع تصمیمات ستاد کرونا هستیم.


غریب خواجه از اجرای تمهیدات برگزاری مجازی نمایشگاه در صورت ممنوعیت برگزاری نمایشگاه های تخصصی نیز خبر داد و گفت: در این خصوصه با دو شرکت تخصصی در این حوزه جلساتی داشته ایم و اگر برگزاری نمایشگاه و جشنواره به صورت مجازی انجام شود تجربیات دیگر نمایشگاه های مجازی مد نظر خواهد بود.


مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی افزود: بررسی ها و ارزیابی ها نشان می دهد بیش از 70 درصد شرکت کنندگان در نمایشگاه های گذشته اعلام کرده اند در صورت امکان در نمایشگاه انسان تازه خواهد شد از این رو در صورت برگزاری حضوری در طراحی و پلان های داخلی سالن های نمایشگاه نیست تمامی پروتکل های بهداشتی رعایت شده است.