به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ نهمین خانه ورزش روستایی شهرستان بهمئی با حضور مسئولان در روستای کت به بهره برداری رسید.


مسئول هیئت ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی بهمئی در این آئین گفت:از سال گذشته تاکنون 10 خانه ورزش در سطح شهرستان افتتاح شد و احداث چند مورد دیگر از این خانه ها در سطح شهرستان را در دستور کار داریم.


حجت اله جاوید تصریح کرد: راه اندازی خانه های ورزش روستایی خدمتی دیگر در راستای توسعه ورزش و ایجاد عدالت در روستاهاست ، طرحی که با استفاده از فضای های بلا استفاده موجود در روستاها و تجهیز آنها به امکانات ورزشی ، می کوشد نیاز های جوانان روستایی را به بهره گیری از امکانات ورزشی تامین کند .


وی افزود:در این طرح ساختمان و ابنیه ای جدید احداث نمی شود بلکه با بهره گیری از اماکن غیر فعال و پس از مرمت نسبی ،این اماکن به شورای اسلامی روستا ها و دهیاری ها تحویل می شوند تا براساس مسئولیت خود ، اداره خانه های ورزش را به عهده بگیرند و خدمات ورزشی لازم را ، برای جوانان و نوجوانان روستا مهیا کنند.


جاوید با بیان اینکه برای تجهیز هر کدام از این خانه های ورزش بین 10 تا 15 میلیون تومان هزینه شد،افزود: برای هر خانه ورزش روستای میز پینگ پنگ، میز فوتبال دستی، میز شطرنج، دارت حرفه ای،تشک تاتامی، طناب بازی و تور والیبال در نظر گرفته می شود و علاوه بر این تربیت مربیان مورد نیاز از افراد ساکن روستا و با همکاری فدراسیون های دیگر در دستور کار ماست تا خانه های ورزشی در طول سال مسابقات مختلفی برای روستاییان برگزار کنند و در پایان تیم های برتر راهی مسابقات سطوح استانی و کشوری شوند .


فرماندار بهمئی در این آئین با تقدیر از تلاش اداره ورزش و جوان در تاسیس این اماکن ورزشی،گفت:این اماکن تفریحی –ورزشی به افزایش مهاجرت معکوس به روستاها و آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد به مواد مخدر و شناسایی ورزشکاران نخبه کمک بزرگی می کند.