همه آثار فرهنگی مناسب کودک و نوجوان نیست
به نقل از خبرگزاری ایکنا1399/7/6کد خبر 139972330120
رئیس حوزه هنری استان تهران گفت: ما برای خانوادهها خوراک و بستر فرهنگی مناسب تولید نکردهایم و آنها در میان انبوه کتابها سردرگم هستند و نمیدانند چه آثاری زرد و یا چه آثاری برای فرزندانشان ارزشمند و مناسب است.
(تصویر شماره 1)به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست رسانه ای معرفی بیش از 40 عنوان کتاب کودک و نوجوان با موضوع دفاع مقدس با حضور حجت الله ناظری، رئیس حوزه هنری استان تهران برگزار شد.
ناظری در این نشست با اشاره به اهمیت حضور خبرنگاران و مستندسازان در عرصه دفاع مقدس گفت: خبرنگاران و مستندسازان در دوره دفاع مقدس به منظور ایجاد محتوا و مستندسازی آن برای آیندگان تلاش های بسیاری کردند و کتاب هایی که اکنون تولید شده، براساس خاطرات و مستندنگاری های آنهاست که در زمان جنگ انجام داده اند.
وی افزود: اکنون جنگ تمام نشده است، زمانی جنگ فیزیکی و نظامی بود و امروز در دو جبهه اساسی اقتصادی و فرهنگی می جنگیم. شناخت جنگی که در این عرصه ها رخ می دهد، بسیار سخت است و این مسئولیت رسانه ها و خبرنگاران را به عنوان ژنرال های خبری بالا می برد.
ناظری با اشاره به معرفی بیش از عنوان کتاب کودک و نوجوان در حوزه دفاع مقدس گفت: حوزه هنری با توجه به شرایط جنگی موجود در عرصه فرهنگی، شروع به جمع آوری اطلاعاتی در حوزه دفاع مقدس و متناسب با کودکان و نوجوانان کرد و اقدام به تولیداتی کرد که طی این سال ها 150 اثر تولید کردیم که 49 اثر آن در حوزه دفاع مقدس بوده است.
وی تصریح کرد: حوزه هنری کودک و نوجوان با همکاری سوره مهر اقدام به برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب با عنوان «روشنای خاطره ها» تا 17 مهرماه کرده است تا بتواند با دسترسی آسانتر این آثار، نقش مهمی در معرفی آن ها به مخاطبان داشته باشد. علاوه بر این رسانه ها هم در معرفی این آثار نقش مهمی خواهند داشت.
نقشه جامع ادبیات و هنر کودک و نوجوانکمال شفیعی، شاعر و نویسنده و مسئول امور ادبی استانها در حوزه هنری در ادامه این نشست گفت: دو رسالت مهم کشف، جذب و پرورش استعداد ها را در حوزه هنری استان تهران مورد توجه داریم، زیرا هدف غایی حوزه هنری، شناسایی و طراحی نقشه جامع ادبیات و هنر کودک و نوجوان است و در این راستا باید ظرفیت ها و نیاز ها را مورد توجه قرار دهیم تا نسلی فرهیخته برای آینده پرورش یابد.
وی در ادامه درباره تولید آثار ضعیف در حوزه کودک و نوجوان گفت: ما برای خانواده ها خوراک و بستر فرهنگی مناسب تولید نکرده ایم و آن ها در میان انبوه کتاب ها سردرگم هستند و نمی دانند چه آثاری زرد و یا چه آثاری برای فرزندانشان ارزشمند و مناسب است، اما رسانه ها می توانند در این زمینه یاریگر حوزه هنری و والدین و خانواده ها باشند و با معرفی آثار آن ها را در این مسیر راهنمایی کنند و آگاهی بخش باشند.
شفیعی در پایان یادآور شد: بسیاری از آثار تولید شده از نظر فکری و فرهنگی برای کودکان و نوجوانان نامناسب است و از این رو ما تلاش کرده ایم آثار کارشناسی شده و مناسب برای مخاطبان تولید کنیم و در این زمینه برند مهرک را با لوگوی مشخص و با همکاری انتشارات سوره مهر را طراحی کرده ایم و آثار مربوط به کودک و نوجوان با این برند در دسترسشان قرار می گیرد.
انتهای پیام