به گزارش خبرگزاری برنا ، علی زینی وند در نشست اجرای دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضاییه اظهارداشت: کسانی که کار تشکلی انجام می دهند اعم از تشکل ها،احزاب و خیریه ها افراد بزرگ و نخبه ای هستند که حقوق و مزایایی دریافت نکرده بلکه از جیب هزینه می کنند.


وی افزود: وجود حاشیه در تشکل ها ممکن است اما این فرع و استثناست و اصل آدم هایی هستند که وارد این حوزه شده و قابل تکریم اند و با میدان دادن به آنان بخشی از کارها حل خواهد شد.


معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: تجربه دنیا و کشور ما در سال های بعد از انقلاب نشان داده که هر جا، نه به صورت تزیینی و شعاری بلکه به صورت واقعی به مردم تکیه شود همان جا نقطه قوت ما بوده که این موضوع در زمان جنگ عملاً خود را نشان داده است.


وی افزود: در کشورهای اداره شده به شیوه فدرالیسم در حوزه دفاع و امنیت کاملا متمرکز عمل می کنند و مردم را در آن حوزه راه نمی دهند اما در ایران در شکل گیری انقلاب و تهدیدها و در دوران جنگ این امور را به مردم واگذار و تشکیل لشکرهای استانی در آن زمان نقطه قوت ما بوده است.


زینی وند خاطر نشان کرد: هم اینک در شرایط تحریم ها از ارزش حضور مردم کارها به صورت تصاعدی پیش رفته و با وجود شرایط سخت کشور با تکیه بر مردم مشکلات حل خواهد شد.


وی ادامه داد: در شرایط فعلی، ساختارهایی همچون خانه احزاب،خانه مطبوعات و خانه سمن ها تشکیل شد که با توجه به شرایط حاکم بر کشور راه اندازی چنین ساختاری کار سختی بوده اما بنا را بر این گذاشتیم که کاری زیربنایی انجام دهیم که دیگران هم آن را ادامه دهند زیرا بعد از این کسی نتواند این ساختارها را تعطیل کند و این مهم در سیستان و بلوچستان به شدت ضروری است.