به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حسن روحانی رییس جمهور در جلسه هیئت دولت، امروز (چهارشنبه)با قدردانی از مجلس به دلیل رأی اعتماد به وزیر صنعت و معدن گفت: وزارت صنعت و معدن در خط مقدم مقابله با تحریم ها قرار دارد. از این رو چهار مسئله به عنوان مسئولیت های اصلی در وزارت صمت مهم است پیرو نامه دیروز که به آن اشاره شد. ابتدا اینکه ما در بسیاری از زمینه های تولید، شاهد رشد قابل ملاحظه ای در حوزه های مختلف داخلی از لوازم خانگی گرفته تا تولید هستیم.


او افزود: مردم ما باید بدانند که علیرغم سختی ها، بخش تولید ما هم در بخش کشاورزی و هم در بخش خدمات وتولید رشد قابل ملاحظه داشته است.


روحانی ادامه داد: نکته دوم صادرات کالا است با توجه به شرایط تحریم که پیش آمده مسئله تامین ارز دشوار شده است و شرایط ما شرایط ثابتی نیست.


او با تاکید بر اینکه جنگ اقتصادی در سه سال اخیر اتفاق افتاده، اشاره کرد: آنچه در سالهای اخیر به ایران تحمیل شده تحریم بوده نه جنگ اقتصادی. اوایل سال 92، قیمت نفت به 104 دلار رسیده بود و در همان شرایط تحریم صادرات نفت 1 میلیون بشکه بود.


روحانی با اشاره لوایح چهارگانه FATF عنوان کرد: به دلیل لوایح چهارگانه ای که هم دولت و هم سران قوا به دنبال آن بود دشواری های زیادی برایمان پیش آمد.


روحانی با تاکید بر اینکه بخش مهمی از بخش صادرات، مربوط به صنعت است، گفت: امروز بخش مهم تامین ارز برعهده صادرات غیرنفتی است، بار اصلی در بخش صادرات بر عهده صنعت و معدن است و صادرات کالاهای تولیدی برای ما بسیار قابل اهمیت است.


رییس جمهوری تصریح کرد: وزارت صمت باید به طور ساعتی مراقب باشد که وضعیت کالاها در بازار چگونه است کم است یا زیاد است. در شرایط کرونا مشکلاتی در زمینه کالا نداشتیم حال ممکن است در بحث قیمت مشکل داشته باشیم اما ما توانستیم کالاها و وسایل بهداشتی را در شرایط کرونا تا حدود زیادی برای مردم تامین کنیم.


روحانی با اشاره به تخریبها و انتقاداتی که در فضای مجازی علیه اقدامات دولت می شود، عنوان کرد: باید آدرس درست به مردم بدهیم که چرا این مشکلات وجود دارد. جنگ اقتصادی از سال 97 آغاز شده است این جنگ اقتصادی با تحریم متفاوت است باید واقعیت ها را برای مردم تبیین کرد و مبدا و تاریخ آن را به مردم بگوییم. چهارمین وظیفه وزارت صمت نظارت بر بازار است باید از انبارها و گمرکات مراقبت کنیم.


این خبر در حال تکمیل است.....