به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ حمیدرضا حسینی ابراز داشت: براساس آمار اعلام شده جوجه ریزی در 6 ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته روند کاهشی داشته است.


وی ادامه داد: یک میلیون و 600 هزار قطعه جوجه ریزی در شهریور امسال برای تامین گوشت مرغ استان انجام شد که این میزان جوجه ریزی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 11 درصد کاهش یافت.


مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بیان کرد: در شهریور سال گذشته یک میلیون و 700 هزار قطعه جوجه ریزی در استان سمنان انجام شد.


وی خاطرنشان کرد: هر دوره جوجه ریزی به طور متوسط هشت هفته به طول می انجامد و در هر واحد مرغداری در سال چهار دوره جوجه ریزی انجام می شود.


حسینی اظهار داشت: مرغ تولیدی در استان مازاد بر نیاز استان است و 30 درصد تولید مرغ استان جوابگوی نیاز است و مابقی مرغ تولیدی استان سمنان در بازار استان های همجوار مانند تهران عرضه می شود.


وی یادآور شد: برای حفظ ثبات قیمت و تامین نیاز مردم استان سمنان به گوشت مرغ مقرر شد هر مرغداری فعال در استان 25 درصد تولید خود را در داخل استان عرضه کند.


وی اضافه کرد: نوسان های قیمت در بازار مانند نوسان قیمت نهاده و شیوع کرونا در کاهش جوجه ریزی در نیمه نخست امسال موثر بوده است.


مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه ظرفیت اسمی تولید سالانه مرغداری های استان 40 میلیون قطعه است، افزود: 400 مزرعه پرورش مرغ گوشتی در استان سمنان فعال است که ظرفیت اسمی این واحدها تولید 10 میلیون قطعه در هر دوره است.


494 واحد پرورش انواع طیور در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد 42 مزرعه مرغ تخم گذار، 12 واحد پرورش شتر مرغ، 6 واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید 19 هزار و 200 قطعه و 400 مزرعه پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه ریزی 10 میلیون قطعه در هر دوره و بقیه مربوط به پولت، سایر ماکیان و مرغ اجدادی است و اکنون 488 واحد فعال است.