به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با سی ان ان در خصوص نقش ایران در حمله سایبری به آمریکا، اظهار داشت: نکته نخست اینکه ایالات متحده آمریکا است که اعلام کرده در حملات سایبری علیه ایران درگیر بوده است و این حمله ها حتی تاحد نابود کردن تأسیسات بسیار حساس هسته ای پیش رفت که ممکن بود پیامدهایی تا کشته شدن صدها هزار نفر از مردم را داشته باشد.


وی افزود: اگر شما من را باور ندارید فیلم مستند آمریکایی روزهای صفر را نگاه کنید. در مورد این تلاش ها مقالاتی منتشر شده و حتی فیلم مستندی درباره این موضوع در آمریکا ساخته شده است.


ظریف گفت: اینها بیانیه غیر رسمی دولت آمریکا درباره این تلاش ها برای حمله سایبری به تأسیسات هسته ای است و درباره تلاش تهران برای نفوذ به سامانه های انتخاباتی ایالات متحده باور ناپذیر است؛ چرا که برای ما هیچ فرقی نمی کند که چه کسی برنده انتخابات و وارد کاخ سفید شود. اگر ما در پیروزی هر یک از نامزدهای این انتخابات سودی داشتیم این استدلال قابل طرح بود، اما موضوع این است که ترامپ ظاهراً از هر فرصتی برای زیر سوال بردن نتایج انتخابات آمریکا بهره برداری می کند.


وی با بیان اینکه برای همه ما جالب است که یک رئیس جمهور در انتخابات کشور خودش تردید ایجاد می کند، تاکید کرد: برای ما تفاوتی نمی کند و اصلاً به ما مربوط نیست. رفتار و کردار دولت آمریکا برای ما اهمیت دارد. برای ما اهمیتی ندارد چه کسی به کاخ سفید راه پیدا می کند؛ به عنوان یک دولت خارجی ما نمی توانیم به کسی تکیه کنیم که انتخاب و تصمیماتش در اختیار ما نیست.


وزیر خارجه در خصوص ترور سردار سلیمانی، گفت: تا جایی که به ترور سردار سلیمانی ارتباط دارد، ایالات متحده آمریکا با قتلی به وضوح تروریستی مرتکب اشتباه بزرگی شده است. فردی که دشمن شماره یک داعش بود و نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر نیز از احترام برخوردار بود واز سوی دیگر مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در شب ترور شهید سلیمانی اشتباهی مرتکب شد و فیلم کوتاهی از جشن و شادی مردم عراق را از ترور سردار در حساب توئیتر خود منتشر کرد اما فردا صبح دیدیم ده ها و صدها هزار عراقی در خیابان های بسیاری از شهرهای این کشور سوگواری کردند. بنابراین شمار زیادی از مردم و نه تنها ایرانیان خواستار گرفتن انتقام قتل او هستند.


وی در خصوص اقدام تلافی جویانه ایران گفت: پرونده این قتل هنوز بسته نشده است؛ زیرا ترامپ دستور ترور یک قهرمان ملی برای ایرانیان و یک قهرمان برای منطقه را داده است. این پرونده هنوز بسته نشده است. من در مقام تهدید کردن نیستم اما این پرونده بسته نیست.