مدتی است که در بخش « درددل مردم» پنجره ای به سوی شما گشوده ایم تا مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. بدیهی است در بسیاری از موارد مطرح شده امکان قضاوت برای الف وجود ندارد. به همین دلیل در انتظار پاسخ مسئولان و دستگاههای مربوطه خواهیم بود که در همین بخش منتشر خواهد شد.


شما می توانید مسایل و مشکلات خود را در بخش کامنت های ذیل همین مطلب ارسال کنید. این مطلب هر روز با پیام های شما بروز خواهد شد.


چند نکته : 1- مطالب حتی المقدور کوتاه و بدون حاشیه روی نوشته و به موضوع اصلی مورد نظر پرداخته شود. در نوشتن دقت کنید مطالب، مفهوم و روشن بیان شوند. 2- فقط مشکل و مساله خود را مطرح و از اظهار نظر یا ابراز همدردی خودداری کنید. 3- در صورتی که مطلب نیازمند الصاق تصویری از مدارک بود حتما به پیوست ارسال گردد. 4- در مواردی ممکن است دستگاه مربوطه نیازمند ارتباط با نویسنده مطلب باشد در صورت تمایل نام و نام خانوادگی و شماره ای برای تماس اعلام نمایید. 5- به مشکلات مطرح شده قبلی در این صفحه پاسخ ندهید و مشکل خود را نیز به صورت مستقل از آن ها بنویسید. 6-بدیهی است پیامهای حاوی توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نخواهد شد.


**********************************


1/مهر/99


  • دو سال است که طرح پارک حاشیه خیابان در منطقه 2 تهران در حال اجراست. مطابق این طرح به ازای ساعت هایی که ماشین در کنار خیابان پارک شده است مبلغی برای پرداخت به شماره تلفن صاحب ماشین پیامک می شود. یعنی ما ساکنین منطقه و فاقد پارکینگ با این طرح بابت پارک اتومبیل خود در کنار خانه مان ماهیانه باید پول به شهرداری بپردازیم! چرا برای رفع عیب ها و اشکال های این طرح چاره ای اندیشیده نمی شود؟

  • کمک معیشت جانبازان تحت پوشش ساتا علیرغم قول های آقای نوبخت تاکنون (شهریور 1399) هنوز به حداقل دریافتی کارکنان دولت نرسیده است. بنیاد شهید هم بر خلاف قانون حاضر به قبول این جانبازان نیست.در ضمن جانبازان زیر 25 درصد فاقد بیمه دندانپزشکی و عینک هستند.جا دارد در این هفته دفاع مقدس به مشکل دیرینه جانبازان هم رسیدگی شود.

  • عرض سلام لطفا از مسولان محترم قوه قضاییه بپرسید که وقتی در تمام کشورهای همسایه ایران فارغ التحصیل حقوق با مراجعه برای مراکز تربیت وکیل برای وکالت اموزش می بیند و به مدرک دانشگاه ها اعتماد می شود چرا این امر در ایران هم پیاده نمی شود و و با ازمودن بلاجهت ازموده ها حداکثر به حدود پنج درصد داوطلبان وکالت اجازه کاراموزی داده می شودایا این نحوه جذب یک رانت ویژه برای دارندگان پروانه وکالت ایجاد نمی کند تا گروهی از بیکار نگه داشتن دیگران منتفع شوند و اگر بنا بر این است که ظرفیت محدود در مشاغل ازاد و اشتغال در ان باشد چرا برای رانندگی بدون ظرفیت گواهینامه داده می شودکه مستقیما با جان مردم سرو کار دارد یا برای تدریس خصوصی هیچ محدودیتی وجود ندارد ایا احتمال دارد چون بعضی از قضات بعد از بازنشستگی وکیل می شوند با وکلا به خاطر منافع اتی شان هم نظر باشند تا وکیل مثلا مانند کشور ترکیه بدون ظرفیت ثابت به کشور اضافه نشود انشالله جایی که بنا است مانع انحصارات و کمک کننده به اشتغال باشد حداقل نسبت به بیکاری صدها هزار فارغ التحصیل حقوق پاسخگو باشد زیرا اگر این افراد به سهولت وکیل شوند اکثر مشکلات حقوقی مردم با استفاده از وکیل ارزان اصلا بوجود نمی اید و بودجه لازم برای قوه قضاییه با خالی شدن دادگاه ها کمتر هزینه شده و این تفاوت بودجه صرف رونق تولید شود

(تصویر شماره 1)

  • در لاهیجان گیلان که بهشت استان و شهری سبز بود، شهرداری با ولنگاری و تفاهم با بر هم زنندگان شهر اجازه اپارتمان سازی هایی را داده که فضای شبز شهر سبز را قفل کرده . مثل تهران در کوچه ها و مناطق کوچک هم ماجازه ساخت و ساز داده اند. ساخت و سازهای دردناک در کوهستان لاهیجان به سمت لنگرود ادامه دارد و کاش مسئولی برای جلوگیری از نابودی لاهیجان اقدام کند تا لاهیجان سبز مان برقرار ماند

31/شهریور/99


  • چند روز پیش برای دریافت سهمیه گازوئیل دولتی برای گرمایش منزلم به شرکت نفت ناحیه دماوند مراجعه کردم که گفتند منزل شما خارج از بافت شهری است و باید از بازار آزاد تهیه کنید (4 برابر قیمت دولتی!) با توجه به در پیش بودن سرما، آیا این دستورالعمل باعث قاچاق، دلالی، رانت و فساد نمی شود؟ از مسئولین امر درخواست رسیدگی دارم.

(تصویر شماره 2)


  • بنده یک گوشی از دیجی کالا تهیه کردم و با اینکه گوشی آکبند بود ولی وقتی باز کردم دیدم خراب است. 3،2 مرتبه گوشی را برای تعمیر و رفع عیب از من تحویل گرفتند ولی باز هم خراب ماند. الان حدود سه هفته است که گوشی من دست دیجی کالا است ولی به هیچ عنوان پاسخ روشنی دریافت نمی کنم و مرا سر می دوانند.

  • پارک های تهران بسیار وضعیت خوبی به لحاظ زیبایی و خرمی ایجاد نموده است. اما مسئولین محترم باید بدانند امنیت و حفاظت از این پارک ها بر همه به خصوص نیروهای انتظامی لازم است. در ایستگاه مترو آزادگان محله اسماعیل آباد، پارکی با نام مرجان وجود دارد که واقعا ناامن است و برای اهالی محل مشکل ایجاد کرده است. قاچاق فروشی، ناامنی، کارهای خلاف شرع، ولگردی، اعتیاد و... در این پارک بیداد می کند.

  • سلام.لطفا مشکلات نوشته توسط مردم را به مسوولان ارسال کنید تا حل کنند وگرنه فایده ندارد

  • قبض برق پیشین که بموقع پرداخت شده و شماره پیگیری هم دراد دوباهر بعنوان بدهی در قبض این ماه امده! مراجعه به اداره برق هم بدلیل کرونا ممنوع است و تلفن ها هم اشغال و احیانا اگر هم تماسی برقرار شود سر میدوانند و به شماره دیگری پاس میدهندکه انهم مدام مشغول است. این کرونا ایام خوبی برای خالی کردن جیب ماست!.

  • با سلام و خسته نباشید اینجانب با مدرک فوق لیسانس در حدود سیزده سال در یکی از ادارات دولتی مشغول به امر خطیر کارشناسی هستم . مشکلی که داریم در مورد وضعیت قرارداد خودم و امثال خودم هست . ما هر سال آخر سال مالی با مشکل تمدید قرار داد و یا افزایش حقوق مواجه هستیم . واقعا برای ما شده معضل اصلا با حدود چهل و پنج سال سن هنوز از لحاظ مالی برنامه ای برای آینده خود نمی توانیم متصور باشیم چون ممکن با هر اتفاقی حکم ما تمدید نشده و .... . قابل ذکر است در وزارت خانه مربوطه حدود دو هزار و اندی نیرو با این وضعیت دارند که بعضا بعلت عملکرد خوب موفق به ارتقاء شغلی و انتصاب مدیریتی شده اند . لذا خواهشمند است موضوع تبدیل وضعیت کارمندان طرحی یا خرید خدمت در الویت کار مجلس قرار بگیرد..... با تشکر


30/شهریور/99


  • پیشنهاد به مدیران محترم سایت الف با سلام واحترام ضمن تشکر از سایت الف و ایجاد بخش درد و دل ، حدود یکماه پیش درخصوص نایاب شدن داروی خارجی مادو پا 250 مخصوص بیماران پارکینسون، در این بخش درد و دل کردم ولی تاکنون هیچ مسئولی پاسخ نداده و همچنان این دارو پخش نمیشود و ما ماندیم با بیماری که ده سال این دارو را خورده و داروی جایگزین هم به ایشان نمی سازد باید چه کنیم. چند سوال از خدمتتون دارم : - آیا هدف این سایت حل مشکلات مردم هست یا فقط بازگو مسائل روزمره مردم هست؟ - اگر حل مسائل مردم هست، تاکنون چند درصد از مشکلات مردم توسط مسئولان ذی ربط حل و فصل شده است؟ به دلیل ذیق وقت مسئولان اجرایی بعید به نظر میرسد که این بخش را در سایت الف مشاهده کنند و پاسخ دهند، لذا فقط مردم در این بخش، از مشکلات هم با خبر می شوند. لذا پیشنهاد دارم سایت الف، آخر هفته در دل مردم را بررسی و مشکلات را دسته بندی کرده و مکتوب به هر دستگاه اجرایی ذی ربط ارسال نماید و پاسخ های دریافتی را در یک صفحه به عنوان " پاسخ مسئولان " درج نماید. با تشکر

  • رسانه ها 24 ساعت درموردمتناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مطلب می نویسند و وزیرکار و مدیران تامین اجتماعی مرتب از هم تشکر وقدرانی می کنن. 14 سال بازنشستگان تامین اجتماعی انتظار کشیدن تا حقوقها همسان سازی شود اما بعد 14 سال طرح متناسب سازی اجرا شد که 150تا400به حقوق 80درصد بازنشستگان تامین اجتماعی بعد 14 سال انتظار اضافه شد یعنی 5 تا 15 کیلو برنج ایرانی.حالا این کیسه برنج دیگه اینقدر تبلیغات وتشکر وقدرانی نداره با این تورم وحشتناک .از مجلس شورای اسلامی درخواست داریم به داد بازنشستگان تامین اجتماعی برسن قرار بر همسان سازی حقوقها بود نه متناسب سازی

  • یه خواهشی دارم، خواهشمندم که این قبض گاز و آب را همزمان و هماهنگ ارسال کنید برای ساختمان های مسکونی، چون تا یکی را هماهنگ میکنیم و همه پرداخت میکنند دوباره قبض بعدی میاد و مدام باید درحال تقسیمات سهم واحدها باشیم و داستان. ممنون

  • این پیامک های فیک بد حجابی قابل رهگیری هست. قطعاً باید با عامل چنین کاری محکم برخورد بشه. شک ندارم که عامل (عاملان) این کار، با حجاب گیر داره و از این راه داره عقده گشایی می کنه. اگر بنده مسئولیتی داشتم، عامل این کار رو عبرتی برای بقیه می کردم.

(تصویر شماره 3)


  • در شهرک نفت واقع در انتهای بزرگراه اشرفی اصفهانی بالادست سیمون بولیوار، خیابان 29 اسفند بیش از بیست سال است که تپه خاکی بزرگی درست در میانه بافت مسکونی متراکم با جمعیتی زیاد قرار دارد که بسیار موجب آزاد و سلب آسایش ساکنین منطقه است. شهرداری از بابت درآمد حاصل از پروانه های فراوان انبوه سازی صادره طی این سالها در این منطقه درآمد فراوان کسب کرده و میکند، اما نه تنها از انجام وظیفه خود در مورد عمران آبادانی و رفع مزاحمت این تپه خاکی برای ساکنین منطقه خودداری میکند بلکه به طی این سالها به چندین مرحله پیگیری ها در سایت شهرداری منطقه پنج از این بابت کوچکترین واکنشی نشان نداده و گویی سایت شهرداری منطقه 5 صرفا ابزاری برای نمایش است و اصولاً مسئولین شهرداری منطقه هیچگونه توجهی به آنچه مردم در سایت عرضه میکنند، نداشته و ندارند. لذا بدینوسیله از مسئول یا مسئولین ذیربط محترم شهردای تقاضا می شود زحمت بکشند مراجعه به خیابان 29 اسفند در شهرک نفت بالاتر از سیمون بولیوار نموده و با چشمان خود مشکل مهم ساکنین منطقه را که عنوان شده از نزدیک ببینید. این تپه خاکی تبدیل شده به محلی بعنوان مخفی گاه دزدان و سارقان( در طول هفته حداقل دو مورد دزدی و سرقت خودرو در این خیابان دیده میشود مامورین نیروی انتظامی هم میگویند منطقه وسیع است کاری بیش از این نمیتوانیم انجام دهیم. همچنین دائما در این تپه با مشکل آتش سوزی و خطرات ناشی از آن مواجه هستیم. البته بزرگترین مشکل زیست محیطی ناشی از وجود این تپه بزرگ خاکی هنوز بیان نشده. بزرگترین مشکل غبار و گرد و خاکی است که در تمام طول ایام سال (به جز ایام بارندگی و پس از آن) به خانه های ساکنین منطقه نفوذ میکند. در مناطق دیگر تهران چنین پدیده ای دیده نمی شود و این گرد و خاک دقیقا ناشی از وجود این تپه خاکی است که بدلیل ارتفاع و بادگیر بودن آن تبدیل به منبع انتشار گرد خاک و گرد و غبار شده است و اگر هر دو سه روز یکبار منزل را غبارروبی و تمیز نکنیم وضعیت غیر قابل تحمل است و در مقابل میهمان احتمالی وضعیت آزار دهنده ای را باید تحمل کرد چرا که میهمان تصور میکند صاحب خانه بی مبالات است و رعایت نظافت را نمی داند. در حالی که این مشکل را شهرداری منطقه سالها است که با بی مبالاتی و ادامه بی توجهی برای ساکنین منطقه خلق کرده. با این توضیح که این پیام و پیام های مشابه بارها برای ملاحظه و توجه معاونت محترم خدمات شهری شهرداری منطقه پنج در سایت شهرداری منطقه پنج قرار داده شده و آخرین نوبت نیز در تاریخ دهم بهمن ماه 98 در سایت شهرداری منطقه(5) قرار داده شده است. اما متاسفانه تاکنون کوچکترین بازخورد و نشانه ای از توجه به پیام ها مشاهده نشده است.