معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه 30 هزار فرزند شهید و جانباز بالای 70 درصد به استخدام دولت درخواهند آمد.


سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه تصریح کرد: بنیاد شهید برای تحقق جهش تولید کارگروه های مسکن،اشتغال،درمان، فرهنگی و اصلاح قوانین را تشکیل داده است.


وی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی بنیاد شهید عدم همخوانی برخی قوانین با شرایط روز است و بر این اساس برخی قوانین بویژه در بحث اشتغال جهت بهبود زندگی خانواده شهدا باید اصلاح شود.


اوحدی با اشاره به ظرفیت های استانها برای ایجاد اشتغال و تامین مسکن برای جامعه ایثارگری تصریح کرد: در گذشته از ظرفیت استانها غفلت شده بود که با فعالیت های میدانی و انعقاد تفاهم نامه های اشتغال و مسکن درصدد احیای این ظرفیت ها هستیم.


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه 30 هزار فرزند شهید و جانباز بالای 70 درصد به استخدام دولت درخواهند آمد.


اوحدی با اشاره به توان ویژه خانواده شهدا در عرصه های علمی گفت: وجود 300 نخبه ایثارگر در آذربایجان غربی و 2 هزار نخبه شاهد و ایثارگر در کشور گویای ظرفیت های عظیم این جامعه برای توسعه ایران اسلامی است.


وی رفع مشکلات درمانی خانواده شهدا و ایثارگران را یکی از اقدامات شاخص برشمرد و گفت: 2٠٠٠ میلیارد تومان اعتبار با حمایت سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت مطالبات درمانی از جمله بیمه دی پرداخت شد.


اوحدی افزود: امروز دولت در سخت ترین شرایط قرار دارد؛ چراکه در تحریم هایی که استکبار برای کشورهای منطقه صورت داده بود، حداکثر نفت در برابر غذا بود، اما امروز فشار حداکثری را علیه ما به جایی رسانده اند که حتی غذا و دارو را هم تحریم کرده اند و صدای نفس های خسته جانبازان شیمایی روح و روان ما را آزار می دهد، این در حالی است که استکبار جهانی دم از حقوق بشر می زند؛ اما یقین داشته باشید که با این روحیه ای که مردم ما دارند و با وجود این ارزش هایی که کادر درمانی ما با آن برگ زرین دیگری را به نگارش درآورده اند، از این گردنه تاریخی هم عبور خواهیم کرد.


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، آذربایجان غربی را یکی از استان های برجسته در راه دفاع از آرمانهای نظام دانست و افزود: مسیر شهادت ایثار در این خطه کماکان ادامه دارد.


خبرنگار: علی غیور