نوذررودنیل، کارشناس داوری، در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص قضاوت ادهم مخادمه، داور اردنی بازی استقلال برابر الاهلی عربستان، اظهار داشت: باز هم داستان قضاوت داور عرب برای دیداری که یک طرف آن تیم عرب زبان است در این بازی هم تکرار شد و دیدید که در این بازی هم بازیکنان عربستانی در طول بازی بارها با داور صحبت کردند اما بازیکنان استقلال تماشاگر بودند! با وجود این که این داور قضاوت نسبتا خوبی داشت اما باز هم این موضوع می تواند ذهنیت هایی را به وجود بیاورد.


این کارشناس داوری صحنه های حساس این دیدار را این گونه ارزیابی کرد و گفت: 3 اخطار دیگر باید به بازیکنان این دیدار داده می شد. بازیکن شماره 24 الاهلی در نیمه اول باید کارت زرد می گرفت و با توجه به دریافت اخطار در نیمه دوم او باید از زمین اخراج می شد اما این اتفاق رخ نداد.


او افزود: در دقیقه 4 خطایی در محوظه جریمه الاهلی روی مهدی قایدی رخ نداد که پنالتی نبود. گلی که دیاباته در نیمه اول به ثمر رساند در صحنه ای مشکوک به آفساید بود که تلویزیون قطر صحنه آهسته اش را نشان نداد اما من حق را به کمک داور می دهم و معتقد هستم گل به درستی مردود اعلام شد.


او گفت: داور در دقیقه 74 به اشتباه خطای اسماعیلی را اعلام کرد که در این صحنه بازیکن استقلال مرتکب خطایی نشد.


رودنیل با اشاره این که 3 گل استقلال درست بود و مشکلی نداشت تصریح کرد: در دقیقه 83 باید یک پنالتی برای استقلال اعلام می شد اما داور اعتقادی به این موضوع نداشت و توپ را به نفع حریف استقلال به گردش درآورد.


این کارشناس داوری در پایان گفت: به غیر از این چند صحنه قضاوت این تیم داوری و همکارانش مشکلی نداشت. 3