به گزارش خبرگزاری برنا؛ شهرام حبیب زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در سطح استان اردبیل گفت: از زمان شیوع کرونا در استان تاکنون 697 نفر از اهالی این استان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.


وی ادامه داد:هم اکنون 2 شهرستان اردبیل و مشگین شهر در وضعیت قرمز و شهرستان های پارس آباد، نیر و خلخال در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: طی شبانه روز گذشته 34 بیمار جدید مبتلا به کووید.19 در مراکز درمانی این استان بستری شده و 2 نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست دادند.


حبیب زاده همچنین با اشاره به گذر تعداد مبتلایان کرونای بستری همزمان در مراکز درمانی استان به رقم بیش از 250 نفر پس از پنج ماه بیان کرد: در حال حاضر تعداد 274 نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند.


وی تاکید کرد: با توجه به افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به بیماریکرونا در سراسر کشور و فرارسیدن فصل پاییز و احتمال همزمانی این بیماری با آنفلوآنزا، لازم است که اهالی استان دستورالعمل های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی حداقل 1.5 متری را رعایت کنند.