مهوش صبر کن:توجه به لهجه و زبان های محلی کمرنگ شده است/استفاده از بازیگران محلی کار را جلو می اندازد/توجه به لهجه در آثار تلویزیونی به عهده ی کارگردانان و تهیه کنندگان است
مهوش صبر کن معتقد است که امروزه توجهی به لهجه و زبان های محلی نمی شود و سازندگان سریال ها سرسری از این قاعده مهم می گذرند و این باعث می شود مردم آن طور که باید با اثر ارتباط برقرار نکنند. به طور کلی اگر کارگردان و تهیه کننده بتوانند از بازیگران محلی استفاده کنند کار جلو می افتد و بهتر می شود و کارگردانان و تهیه کنندگان باید به لهجه در آثار توجه کنند.


اعتراض سرمایه گذار «مست عشق» به حسن فتحى
بهروز تشکر خبرنگار با سابقه صداوسیما در ویدئویی جوابیه روابط عمومی سرمایه گذار ترک فیلم «مست عشق» به شریک ایرانی خود را خوانده که در این جوابیه سرمایه گذار ترک این فیلم نسبت به طولانی شدن زمانی فیلم برداری «مست عشق» به حسن فتحی اعتراض می کند.


مهتاب شکریان:تعطیلی تئاتر زمانی منطقی است که همه مشاغل تعطیل باشند
مهتاب شکریان بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون متولد 2 مهر ١٣٦١ در شهسوار است. وی دارای کاردانی نرم افزار کامپیوتر، کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی ، بازیگری تئاتر از دانشگاه آزاد شهسوار و ارشد کارگردانى از دانشگاه هنر و معمارى است.


در گروه اجتماعی شبکه پنج سیما؛دستمزد کودکان کار در مشاغل سخت / خطرناک ترین اتفاقات در انتظار کودکان / در شکلات تلخ ببنید
برنامه شکلات تلخ با محوریت کار کودکان در چند حوزه زباله گردی، کار در کارگاه ها، کار بر سر چهار راه ها و... و دلایل موثر بر شکل گیری کار کودک آغاز شد در ادامه شنبه این هفته با موضوع کار های سخت و یدی در گروه سنی کودک و نوجوان ساعت 13/20 و چهارشنبه حوالی00:30 بامداد به تهیه کنندگی و کارگردانی مجتبی احمدی، روی آنتن شبکه پنج سیما می رود. دکتر فرید براتی سده کارشناس آسیب های حوزه کار کودک به همراه معاون اجتماعی سازمان بهزیستی دکتر مسعودی فرید مهمان این برنامه مستند خواهند بود.


داستان نویس جوان بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت
آزاده شریعت - داستان نویس - بر اثر ابتلا به کرونا در چهل سالگی درگذشت.


در پنجمین روز از سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان؛آیین بزرگداشت «کامبوزیا پرتوی» و «ابراهیم فروزش» برگزار شد
آیین بزرگداشت «کامبوزیا پرتوی» و «ابراهیم فروزش» در سی وسومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان برگزار شد.


فصل جدید "نون.خ" در چه مرحله اى است؟
مهدی فرجی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش خبر از شروع تصویربرداری سریال «نون خ» داد و به رعایت پروتکل های بهداشتی در مراحل تولید این اثر تأکید کرد.


داستان هفته؛من و مادرم: «کودک و نمایش»
مجموعه داستان هایی با عنوان «من و مادرم» در قسمت های مختلف به قلم احمد مایل نویسنده و کارگردان تئاتر را که در خبرگزاری برنا، منتشر می شود از این پس در قسمت های مختلف می خوانید.


لیلا حاتمی به «دسته دختران» پیوست
لیلا حاتمی به عنوان اولین بازیگر فیلم سینمایی «دسته دختران» معرفی شد.


تهیه کننده مختارنامه درگذشت
محمود فلاح تهیه کننده باسابقه و مدیرکل اسبق تولید صداوسیما به لقاء الله پیوست.


جشنواره کودک برگزیدگان خود را شناخت:شهاب حسینی هم دست پر از جشنواره کودک رفت / مجید مجیدی جایزه اش را به فعالان حوزه سلامت تقدیم کرد
آیین اختتامیه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از جشنواره عصر امروز دوم آبان ماه در پردیس موسیقی و تئاتر باغ کتاب برگزار شد.

کرونا عکاسان ایرانی را به آلمان برد
مجموعه آثار 12 فریمی علی حدادی اصل و زهره سلیمی از تهران- ایران رتبه نخست نمایشگاه کرونا در مونیخ آلمان را کسب کرد.

بیانیه مشترک پلتفرم های میزبان جشنواره33 / خوشحالیم که چراغ جشنواره فیلم کودک روشن ماند
پلتفرم های “فیلیمو”، “نماوا” و “تیوا” به مناسبت اختتامیه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، بیانیه دادند.

برگزیدگان جشنواره فیلم های کودک و نوجوان معرفی شدند
برگزیدگان سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان معرفی شدند.

فیلمبرداری «بدون همه چیز»به پایان رسید
فیلمبرداری فیلم سینمایی «بدون همه چیز» (نامِ موقت) به کارگردانی محسن قرایی، نویسندگی محسن قرایی محمد داودی و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی پس از سه ماه در گرمسار به پایان رسید.

بهاره رهنما با «گیسو» در لواسان
​با اضافه شدن بهاره رهنما به سریال شبکه نمایش خانگی «گیسو» فیلمبرداری این پروژه همچنان ادامه دارد.

تعارض بر پرده سینماها
پروانه نمایش فیلم سینمایی «تعارض» به تهیه کنندگی سیدامیر سیدزاده و نویسندگی و کارگردانی محمدرضا لطفی سرانجام پس از کش و قوس های فراوان از سوی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد صادر شد تا این فیلم آماده اکران در سینماها شود.

اکران فیلم خارجی طرحی شکست خورده یا راهی برای نجات سینماهای ایران؟
همواره اکران فیلم های خارجی در سینماهای ایران با مخالفت و موافقت های بسیاری همراه بوده و در این بین معمولاً مخالفان اکران این فیلم ها موفق به جلوگیری از این اتفاق شده و هر چند سال یک بار این موضوع در بین اهالی سینما مطرح می شود.

مسعود کرامتی:فراموش شدن، یکی از وجوه کار بازیگری است / نمی توان انتظار داشت که نهاد یا سازمانی به انتخاب بازیگران فیلم ها نظارت داشته باشد
مسعود کرامتی معتقد است فراموش شدن یکی از وجوه کار بازیگری است و نمی توان انتظار داشت که نهاد یا سازمانی به انتخاب بازیگران فیلم ها نظارت داشته باشد.

آتش تقی پور:لهجه در سریال ها جزو حیثیت، شخصیت و شناسنامه یک قوم است!/توجه به لهجه ها و زبان های محلی در واقع احترام به شخصیت یک قومیت و ملیت است!
آتش تقی پوربازیگر سینما و تلویزیون تاکید دارد لهجه در سریال ها جزو حیثیت، شخصیت و شناسنامه یک قوم است و توجه به این زبان های محلی، احترام به شخصیت افراد یک قوم و ملیت است که با این زبان ها صحبت می کنند در نتیجه نباید اهانت و توهینی از جانب افراد به این زبان ها شود.

هوگوی نقره ای به «جنایت بی دقت» رسید
فیلم «جنایت بی دقت» آخرین ساخته ساخته شهرام مُکری هوگوی نقره ای جشنواره شیکاگو را ازآن خود کرد.

مهران غفوریان درون «آهک زنده» افتاد
مهران غفوریان در آخرین فیلم رامیار مشایی با عنوان «آهک زنده» ایفای نقش می کند.

«مارپیچ» به پیچ آخر رسید/ حمید لولایی با دردسرهای میانسالی
تصویربرداری فیلم «مارپیچ» به تهیه کنندگی محسن شایانفر پس از 20 جلسه تصویربرداری در تهران به پایان رسید.