به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ کرونا و تبعات آن نه تنها سلامت جامعه را تحت تاثیر قرار داده است، بلکه ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... دارد. در میان مشکلات گوناگون، کاهش قدرت خرید خانواده نیز از دیگر مشکلات در ماه های اخیر است. در حالی که بسیاری از افراد قبل از شیوع کرونا بدون دغدغه فرزندشان را به مدارس غیردولتی فرستاده و بدون توجه به هزینه ها دانش آموز از خدمات آموزشی بهره مند می شدند اما به دلیل شیوع کرونا وضعیت برخی خانواده ها تحت تاثیر قرار گرفته و همین مقوله باعث دیر کرد در پرداخت شهریه و در برخی مواقع شاهد حذف دانش آموز از کلاس های آنلاین مدارس غیردولتی به دلیل عدم پرداخت شهریه هستیم.


محمدصالح، مدیرکل اداره مدارس و مراکز غیردولتی به خبرنگار اجتماعی برناگفت: مطابق با مصوبه شورای سیاست گذاری بر اساس زمان بندی های ارائه شده به اولیا باید روند پرداخت شهریه طی شود.


او افزود: موسس برنامه ریزی کرده و بر اساس زمان بندی والدین باید بخشی از شهریه را پرداخت کنند.


این مقام مسئول در مدارس غیردولتی تصریح کرد: مدارس غیردولتی با انتقال دانش آموز از یک مدرسه به مدرسه دیگر باید اقدامات در زمینه تسویه را انجام دهد.هرچند موسس می تواند حدود 50 درصد شهریه را نگه دارد.


صالح ادامه داد:در صورت بروز هر گونه مشکل در روند تسویه شهریه اولیا می توانند با موسس تفاهم برقرار کنند، طبیعتا موسس نیز همراهی می کند.


او گفت: بعید است که موسس با استحضار به مشکلات اولیای دانش آموز همراهی نکند. بر اساس قانون شهریه باید پرداخت شود.


//انتهای پیام: 4

(تصویر شماره 3)
خبرنگار: زهرا سلیمانی