به گزارش خبرگزاری برنا؛ "عباسعلی دانافر" مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در دیدار اعضای ستاد ملی و استانی همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار د اشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند راهبردی و اصلی است و ما مکلف به اجرای این سند هستیم و از آنجا که اجرای این سند، تاکید رهبر معظم انقلاب نیز به شمار می رود، خود را موظف به اجرای آن می دانیم.


وی عنوان کرد: اجرای این سند مهم و اساسی، میثاق همه فرهنگیان است بر همین اساس کمتر برنامه ای در آموزش و پرورش اجرا می شود که پیوستی از سند تحول نداشته باشد.


دانافر با اشاره به اقدامات بسیار جدی که ظرف دو سال گذشته در راستای اجرای این سند و رویکردهای مهم آن در استان یزد انجام شده است، افزود: از مهمترین رویکردهای این سند، تعلیم و تربیت تمام ساحتی است یعنی چرخش از تربیت تک بعدی و تک ساحتی دانش آموزان به سمت تعلیم و تربیت تمام ساحتی به این معنا که دانش آموزان در تمامی ابعاد شخصیتی رشد و نمو پیدا کنند.


مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد یادآور شد: یکی از ابعاد مهم تربیت شش گانه مدنظر این سند، تربیت اعتقادی و دینی است که به عنوان یک رکن مهم در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دیده شده است.


وی با تاکید بر اینکه خروجی آموزش و پرورش باید انسانهایی در طراز جامعه اسلامی باشد، ادامه داد: رویکرد تکوین هویت متوازن دانش آموزان با تاکید بر شکل گیری هویت دینی و اسلامی دانش آموزان یکی دیگر از رویکردهای مهم این است.


دانافر اظهار داشت: به طور قطع ستاد همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه در تحقق و اجرایی شدن دو بخش اصلی این سند یعنی تربیت تمام ساحتی دانش آموزان با تکیه ویژه بر تربیت دینی و اعتقادی همچنین تکوین هویت متوازن دانش آموزان با تاکید بر شکل گیری هویت دینی و اسلامی بسیار اثرگذار خواهد بود.


وی افزود: تعامل بسیار خوب، موثر و عمیقی بین آموزش و پرورش و حوزه های علمیه در این راستا وجود دارد که در یزد نیز این ارتباط بسیار نزدیک است و همانگونه که در سند نیز بارها از حوزه های علمیه به عنوان یکی از شرکای فرهنگی یاد شده، تلاش کردیم حداکثر بهره برداری را از ظرفیت حوزه های علمیه برای محقق کردن بخش های عمده ای از سند که رسالت ما اجرای آن است، داشته باشیم.