به گزارش برنا آذربایجان غربی، اکبر حسن بکلو مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گفت: راحت ترین راه برای اطلاع مشترکان خانگی از دسته بندی مصرف خود در طرح برق امید استفاده از نرم افزار خدمات غیر حضوری برق ایران است.


وی تاکید کرد: با اجرای طرح برق امید، مسئله نحوه محاسبه کارکرد ویلاباغ ها یا برخی مساکن با مصرف فصلی یا کم برای برخی از افراد سبب ایجاد پرسش هایی شده اما باید گفت طرح اصلاح مصرف و حمایت از مشترکان خانگی شامل مساکن خالی از سکنه و برخی از مشترکان مانند خانه باغ ها، ویلا باغ ها و خانه های خالی نمی شود و چنین مشترکانی در سیستم شرکت توزیع نیروی برق شناسایی شده و مشمول طرح نمی شوند.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اضافه کرد: اطلاع رسانی اجرای طرح برق امید در سطح شهرستان های استان به صورت گسترده از طریق فضای مجازی، نصب بنر و توزیع بروشور صورت گرفته است.


حسن بکلو به نقش موثر رسانه ها در اجرای طرح برق امید اشاره کرد و گفت: اجرای طرح برق امید در راستای تحقق فرهنگ درست مصرف کردن در سطح کشور است که برای اجرای موفق این طرح در گام اول نیازمند همراهی و مشارکت رسانه ها در امر اطلاع رسانی و در گام بعدی همکاری مردم هستیم.


وی تصریح کرد: برای اطلاع تمامی مشترکان از جزئیات طرح برق امید توسط شرکت توزیع نیروی برق استان پیامک هایی ارسال شده که مردم می توانند برای اطلاع از وضعیت دسته بندی خود در طرح برق امید از لینک های موجود در پیامک استفاده کنند.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: در پیامک های ارسالی لینک نرم افزار خدمات غیر حضوری برق ایران اطلاع رسانی شده که مشترکان با ورود به این نرم افزار، گزینه استعلام برق امید را انتخاب و با وارد کردن شناسه قبض دسته بندی را با توجه به مصرف دوره های قبل مشاهده می کنند.


وی عنوان کرد: راهکارهای اجرایی برای کاهش میزان مصرف مشترکان خانگی و قرار گرفتن در دسته کم مصرف در نرم افزار خدمات غیر حضوری برق ایران وجود دارد.






خبرنگار: سینا پسران افشاریان