به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ مهدی روشنفکر در نشست با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: بررسی های میدانی نشان می دهد مردم از وضعیت آنتن دهی تلفن همراه در مناطق مختلف روستایی و جاده های استان کهگیلویه و بویراحمد گلایه دارند به گونه ای که برخی روستانشینان برای برقراری تماس با دیگر اعضای خانواده مجبور به مسافت چند کیلومتری هستند.


وی از عدم بهره مندی بسیاری از روستاهای سه شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون از اینترنت پر سرعت ابراز نگرانی کرد و افزود: ضریب نفوذ تلفن ثابت در مناطق شهری و روستایی نسبت به میانگین کشوری پایین تر است.


روشنفکر ابراز کرد: تامین و اجرای فیبر پشتیبان در شهرهای سی سخت مارگون پاتاوه لوداب و چیتاب، تسریع در تأمین تجهیزات برای احداث و ارتقای سایت های همراه اول و ایرانسل، اجرای طرح توسعه فیبرنوری محور یاسوج به کاکان و یاسوج به سی سخت و حمایت از کسب و کارهای مبتنی بر آی سی تی در استان از مهمترین خواسته های مردم از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.


وی ادامه داد: اختصاص اعتبار از محل خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پروژه های فیبر نوری نیوسایت و اضافه کردن سرویس های جدید به سایت ها ضروری بوده زیرا متأسفانه درگذشته به آمار جمعیتی و مشکلات پوششی تعداد زیادی از روستاهای این سه شهرستان توجهی صورت نگرفته است که برای رفع مشکل پوشش ارتباطی این نقاط نیاز فوری و ضروری به مساعدت وزیر است.


نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ارائه پوشش همراه به اینترنت پهن باند ایرانسل یا همراه اول در روستاهایی که شرکت های وب خدمات ارائه می کنند، ضروری بوده زیرا مردم از نحوه خدمات دهی این شرکت های گلایه دارند.


روشنفکر بیان کرد: نصب و راه اندازی سایت های شرکت داده گستر عصر نوین و نصب و راه اندازی آن دسته از سایت هایی که از سوی شرکت مذکور به شرکت ایرانسل واگذار شده، پیگیری شود.


وی تاکید کرد: انتظار می رود بررسی پوشش همراه و برطرف کردن نقاط کور ارتباطی در مسیرهای جاده های ترانزیتی و ارائه تسهیلات کم بهره در سطح روستاها از طریق پست بانک در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.