به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مجید الهی راد با اشاره به 60 هزار خانوار تحت حمایت این نهاد، افزود: از این رقم 24 هزار و 290 خانوار در مناطق محروم استان (ضریب6،7،8) ساکن هستند.


وی ادامه داد: شش هزار و 641 خانوار در ضریب محرومیت شش، 12هزار و597 خانوار در مناطق با ضریب هفت و 7 هزار و27 خانوار در مناطق با ضریب هشت ساکن هستند.


وی با اشاره به اهمیت رسیدگی به مناطق محروم روستایی گفت: هم اکنون نیازسنجی روستاهای با ضرایب بالا انجام شده است و در گام نخست خدمات آموزش، مشاوره و راهنمایی، برگزاری کارگاه های آموزشی سبک زندگی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و تأمین سبدهای غذایی و بهداشتی در حال انجام است.


مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی اضافه کرد: هم اکنون مشاوران این نهاد در حال بررسی سلامت روان مددجویان 18 تا 50 سال در جهت بهبود فرآیند زندگی در این نقاط هستند.


الهی راد همچنین به ارائه خدمات مسکن و ایجاد اشتغال در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: ساخت مسکن، تعمیر و بهسازی مسکن، ساخت سرویس بهداشتی و احداث حمام ازجمله اقدامات حوزه عمرانی می باشد.


وی اضافه کرد: در صورت برگشت خانوارهای مهاجرت کرده از این روستاها، مبلغ 30 میلیون تومان کمک بلاعوض برای ساخت مسکن این خانوارها مساعدت می شود.


وی بابیان اینکه پرداخت تسهیلات خوداشتغالی در روستاهای مناطق محروم بر اساس ظرفیت بومی هر منطقه است گفت: در این راستا امسال بین 130 خانوار این مناطق مرغ بومی و بوقلمون در جهت اشتغال به کار این خانوارها به طور رایگان توزیع شده است.