به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حشمت الله عسگری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران با اشاره به لزوم تحقق شعار جهش تولید اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه استانداری با سازمان برنامه و بودجه کشور 43 طرح جهش تولید تعریف شده که با افتتاح این طرح ها برای 70 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می شود، همچنین این طرح ها با تجمیع اعتبارات بخش خصوصی و دولتی با اعتباری بالغ بر یک هزار و 364 میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار می گیرد.


او ادامه داد: برای تکمیل شدن این طرح ها از ظرفیت های ستاد تسهیل، اعتبارات تبصره 18 و تسهیلات کرونا و همچنین تسهیلات طرح رونق تولید استفاده می کنیم تا این طرح ها را تکمیل کنیم.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به پرداخت تسهیلات کرونایی به واحدهای تولیدی تصریح کرد: در چند ماه گذشته تاکنون 2 هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی برای حمایت از واحدهای تولیدی در سطح استان تهران پرداخت شده است.


عسگری سپس گفت: برای سرمایه در گردش واحدهای صنعتی یک هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات تبصره ماده 18 پرداخت شده و 150 میلیارد تومان نیز در حمایت از واحدهای بخش کشاورزی اعتبار پرداخت کردیم، به علاوه جهت حمایت از واحدهای تولیدی مشکلی وجود ندارد و تلاش می کنیم بتوانیم از ظرفیت های موجود برای کمک به رونق تولید و اشتغال استفاده کنیم.


او سپس خاطرنشان کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا چند واحد تولیدی در استان تعطیل شد که با حمایت های همه جانبه علاوه بر اینکه این واحدهای تعطیل بازگشایی شدند شاهد افزایش ظرفیت تولید در سطح استان هستیم و در حال حاضر به غیر از تالارهای پذیرایی هیچ واحد تولیدی و خدماتی در استان تهران تعطیل نیستند و همچنین شاهد کاهش نرخ بیکاری در سطح استان هستیم.