به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است.


رئیس پلیس امنیت اقتصادی فاتب:


مدارک شناسایی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید/فرار مالیاتی با سواستفاده از مدارک شهروندان


سرهنگ علی ولی پور گودرزی گفت: مردم از قرار دادن مدارک شناسایی خود به هر شخص حتی برای مدت زمان کوتاه به شدت پرهیز کنند. این ساده ترین مسیری است که معمولا سودجویان از آن بهره می گیرند تا با اطلاعات دیگران اقدام به جرم در حوزه اقتصادی و مالی کنند.


تلاش های حماسه آفرین کادر بهداشت و درمان در مقابله با کرونا از زبان دکتر نمکی؛


روایت یک جهاد مخلصانه


رهبر انقلاب اسلامی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا (99/8/3) مطالب مهم و متنوعی در رابطه با مقابله با ویروس کرونا بیان فرمودند از جمله اینکه ایشان نقش وزارت بهداشت را در تعیین مصادیق محدودیت ها، محوری دانستند و فرمودند: «هنگامی که وزارت بهداشت، مصادیق محدودیت را تعیین کرد، بقیه ی دستگاه ها باید بدون در نظر گرفتن ملاحظات دیگر، آنها را رعایت و اجرا کنند.» پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.IR برای بررسی بیشتر ابعاد مطالب بیان شده در این دیدار، در برنامه نگار بیست و سوم گفتگویی با دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام داده است.


سخنگوی سازمان اورژانس مطرح کرد:


بیشترین میزان حوادث کشور در زمینه تصادفات است/ افزایش مسمومیت با گاز منواکسیدکربن


خالدی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته 74 حادثه ویژه ثبت شده است ، گفت: حوادث ترافیکی 62 درصد از کل مصدومان را شامل می شود.


فلوشیپ تخصصی نازایی و آی وی اف:


پوشش بیمه‌ قرار می‌گیرد؟/غربالگری‌ ناباروی نیازمند پوشش بیمه‌ای">آیا رحم اجاره ای تحت پوشش بیمه قرار می گیرد؟/غربالگری ناباروی نیازمند پوشش بیمه ای


زهرا حیدر درباره ارائه خدمات بیمه ای ناباروری گفت: بارداری ها محصول درمان کمک باروری جزو بارداری های پرخطر محسوب می شوند. بنابراین غربالگری ها جزو مهمترین آزمایشاتی هستند که اگر بیمه ها آن را تحت پوشش قرار دهند، کاهش اضطراب بیماران را به دنبال دارد.


مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان:


پروتکل های درمانی دائما در حال بررسی هستند/ هر درمانی باید شواهد و مدارک کافی برای اثربخشی داشته باشد


کیانوش جهانپور از بررسی مداوم پروتکل های درمانی برای مقابله با کرونا خبر داد.


وقتی پای هالووین به ایران میرسد؛


هالووین؛ وصله ناجور بر قامتِ فرهنگ ایران/مرغ همسایه غاز است؟!


جشن هالووین در کشور هایی از جمله ایرلند، ایتالیا، بریتانیا، کانادا، آمریکا و ... برگزار می شود اما طی چند سال گذشته کسانی هستند که «هالووین» را در ایران جشن می گیرند و به جای بزرگداشت مراسم های اصیل ایرانی به سراغ جشن های غربی ها می روند.


معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت:


خدمات غیرحضوری پزشکی فاقد پوشش دهی بیمه ای است/ نسخه نویسی الکترونیک در 233 شهرستان


مهدی رضایی با بیان اینکه نسخه پیچی الکترونیک از سال گذشته آغاز شده است، گفت: در کتاب ارزش های نسبی که تمامی خدمات و مراقبت های سلامت قابل ارائه در کشور در آن گردآوری شده، کدهای خدمات غیرحضوری پزشکی شامل تلفنی و ارزیابی آنلاین ارائه شده که هر دو فاقد پوشش بیمه هستند. این خدمات باید در پوشش بیمه های تکمیلی قرار گیرد.


معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا:


امکان ردیابی لوکیشن از استوری وجود ندارد/خانواده ها از انتشار عکس های خصوصی شان خودداری کنند


سرهنگ رامین پاشایی گفت: امکان شناسایی مکان کاربران از طریق استوری اینستاگرام یا عکس پروفایل امکان پذیر نیست.


رئیس مرکز گزینش پلیس پیشگیری پایتخت:


واکنش رئیس مرکز گزینش پلیس پیشگیری پایتخت در خصوص جذب پارکور کارها/ شرایط خوبی برای استخدام سربازان و ورزشکاران مهیا شده است/استخدام و به کارگیری تعداد بیشتری از بانوان در دستور کار است


سرهنگ علی جعفربیگلو گفت: افرادی که سابقه ورزشی دارند نیز با در نظر گرفتن امتیازاتی جذب خواهند شد و در طرحی دیگر از سربازان در حال خدمت نیز برای جذب در نیروی انتظامی استقبال می شود و این افراد نیز می توانند با مراجعه برای جذب اقدام به ثبت نام کنند.


سخنگوی جمعیت هلال احمر:


آماده باش نیروهای هلال احمر 4 استان برای کمک به ترکیه/ ترکیه تا کنون درخواست کمک نکرده است


محمد نصیری گفت: هلال احمر ایران آماده کمک رسانی به مردم زلزله زده ترکیه است اما تا این لحظه درخواست کمک از ما نشده است.


سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد:


شناسایی 7820 بیمار جدید کووید19 در کشور/ فوت 386 بیمار دیگر


سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز 10 آبان 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 7 هزار و 820 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد.


در پی اعلام آخرین مصوبات ستاد کرونا مطرح شد؛


اعمال محدودیت برای 46 شهرستان دیگر/ محدودیت برای تمرین و مسابقات ورزشی در برخی شهرستان ها / اعمال محدودیت کرونایی در مراکز 25 استان/ بیماران زمینه دورکار هستند


سخنگوی ستاد ملی کرونا در نشست آنلاین به تشریح مصوبات ستاد مقابله با کرونا پرداخت.


نگاهی به طرح مجلس شورای اسلامی درباره حذف زندان محکومین مهریه؛


بهارستانی ها به داد داغ دیدگان سکه رسیدند/ حق و حقوق زنان چه می شود؟


این روزها که قیمت سکه سر به آسمان کشیده و حالاحالاها هم قصد پایین آمدن ندارد، بازار مهریه حسابی داغ است و تبدیل به نقل محافل شده است اما در این میان خبر خوبی از بهارستان به دست آقایان رسیده و آن هم اینکه دیگر قرار نیست برای مهریه به زندان بروند.!


فرمانده یگان حفاظت محیط زیست:


تورم وضعیت معیشت محیط بانان را دشوار کرد/ بازارچه فریدونکنار باید تعطیل شود/ علت مرگ محیط بان شیرازی در هاله ای از ابهام است


سرهنگ جمشید محبت خانی با حضور در خبرگزاری برنا به تشریح آخرین وضعیت محیط بانان کشور پرداخت.


رئیس سازمان غذا و دارو:


فروش ماسک بالای 1300 تومان گران فروشی است/ تخلفات به سامانه 190 گزارش داده شود/ باید برای دریافت داروهای کرونایی به بیمارستان ها مراجعه کرد/ اظهار تاسف در خصوص اخبار کذب خروج دارو به عراق


محمد رضا شانه ساز درباره داروهای بیمارستانی کرونا گفت: توزیع داروی بیمارستانی بیرون از مراکز درمانی خلاف پروتکلهای درمانی است. البته لازم است مراجع درمان در این زمینه اقدام کنند زیرا در توزیع این داروها مشکلی نداریم. خواهش می کنم مردم از مراجعه به ناصر خسرو ممانعت کنند.


آخرین وضعیت ترافیکی و جوی جاده های کشور


مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا آخرین وضعیت ترافیکی و جوی در محورهای مواصلاتی کشور را اعلام کرد.


گره گشایی از معمای مفقود شدن کوهنورد تهرانی


بعد از چندین روز تلاش پیکر کوهنورد مفقود شده در دشت هویج تهران پیدا شد.


زمان آغاز تحصیل دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه ها


با توجه به اعلام نتایج آزمون های دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و آموزش پزشکی بسیاری از این مراکز به خصوص دانشگاه های بزرگ، زمان بندی برگزاری کلاس های آموزشی نودانشجویان خود که عمدتا به صورت مجازی برگزار می شود، را اعلام کرده اند.


معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی فاتب:


فعالیت صنوف گروه های 1 و 2 بلامانع است


سرهنگ نادر مرادی از تمدید تعطیلی یک هفته ای صنوف پر تردد و ریسک پذیر در گروه های 3 و 4 شهر تهران خبر داد و گفت: تعطیلی این صنوف از امروز 10 آبان ماه به مدت یک هفته دیگر تمدید شده است.