محمد اصغری در گفت وگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز تا دوشنبه پنجم آبان در اغلب مناطق کشور جوی پایدار حاکم است و در این مدت در روزهای شنبه و یکشنبه پیشِ رو با توجه به پایداری و سکون نسبی جو، انتظار می رود غلظت آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی و پر جمعیت افزایش یابد.


معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: از شنبه تا یکشنبه هفته پیش ِ رو دمای هوا در نوار شمالی کشور 4 تا 6 درجه افزایش می یابد، این افزایش دما در شمال شرق کشور در روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش بینی می شود.


وی گفت: امروز و فردا در سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، شرق کرمان و شرق هرمزگان کاهش 3 تا 6 درجه ای دما و در برخی نقاط با وزش باد شدید داریم که در برخی ساعات با گرد و خاک همراه است، این شرایط روز یکشنبه در جنوب شرق پیش بینی می شود.


اصغری اظهار داشت: بعد از ظهر دوشنبه در استان های گیلان و مازندران ابرناکی، کاهش دما و بارش پراکنده خواهیم داشت که این شرایط روز سه شنبه در استان های ساحلی خزر و خراسان شمالی پیش بینی می شود.


معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف در برخی ساعات همراه با غبار محلی پیش بینی می شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 22 و 11 درجه خواهد بود.


وی گفت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 35 درجه بالای صفر و بندرعباس با بیشینه دمای 37 درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 5 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.