تحقق کامل دولت الکترونیک در صنعت برق با غیرحضوری شدن ارایه خدمات
به نقل از پایگاه خبری ایران اکونومیست1399/9/11کد خبر 139994897527
(تصویر شماره 2)«هادی مدقق» افزود: ارائه خدمات غیرحضوری برق که از امسال اجرایی شده یکی دیگر از گام هایی است که صنعت برق با هدف تحول دیجیتال و دولت الکترونیک برداشته و علاوه بر آن برنامه های دیگری نیز اجرا خواهد کرد.
وی ادامه داد: تلاش برای تحول دیجیتال از دو سال پیش با اجرای طرح کنتور هوشمند و قرائت از راه دور کلید خورد که آثار آنها در پیک بار سال های 97 و نیز 98 قابل مشاهده است.
مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فناوری های نوین شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: سال گذشته نیز در یک اقدام فوری طرح حذف قبض کاغذی مطرح و پیگیری شد که در اجرای آن اطلاعات 37 میلیون مشترک جمع آوری شد.
مدقق با بیان اینکه اجرای این طرح از مهر پارسال کلید خورد و دیگر قبض کاغذی برای مشترکان صادر نشد، خاطرنشان کرد: اقدام های انجام شده ارتباط دوسویه صنعت و مشترک را در عمل محقق کرد.
وی گفت: اکنون مشترکان از طریق پیامک، PSP ها، روش های پرداخت الکترونیک و سایر خدمات الکترونیکی با صنعت برق ارتباطی دوسویه دارند.
مدیرکل دفتر هوشمندسازی توانیر افزود: مزیت های این اقدامات سبب شد امسال و در یک اقدام ملی تلاش برای حذف خدمات حضوری به مشترکان در صدر برنامه های شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران قرار گیرد.
مدقق خاطرنشان کرد: نزدیک به 40 خدمت صنعت برق مانند، استعلام های برقی، درخواست انشعاب، مشترک جدید و خدمت های دیگر از این به بعد به صورت غیرحضوری ارائه می شود.
مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فناوری های نوین شرکت توانیر ادامه داد: مشترکان می توانند از طریق درگاه های خدمات الکترونیک، اپلیکیشن "برق من" در کافه بازار و پایگاه های اطلاع رسانی شرکت های توزیع برق سراسر کشور خدمات مورد نیاز خود را غیرحضوری دریافت کنند.
وی افزود: علاوه بر آن مشترکانی که به شرکت های توزیع برق سراسر کشور مراجعه می کنند، آموزش های لازم برای دریافت خدمات غیرحضوری را خواهند دید تا دیگر نیازی به حضور نداشته باشند.
مدقق گفت: همچنین شماره تلفن های 1521 و 121 نیز برای ارائه خدمات غیرحضوری در نظر گرفته شده و علاوه بر آن دفاتر خدمات آی. سی. تی روستایی نیز برای ارائه خدمات غیرحضوری صنعت برق آماده هستند.
مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فناوری های نوین شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران، ارائه خدمات به صورت غیرحضوری را گام صنعت برق برای کاهش مراجعه مردم به اداره ها در شرایط سخت امروزی برشمرد.
مدقق گفت: حتی اگر بیماری کرونا نیز نبود، صنعت برق مصمم به اجرای دولت الکترونیک با هدف کاهش هزینه ها بود.
پیش از این از سوی شرکت توانیر اعلام شده بود خدمات غیرحضوری صنعت برق از اول آذرماه امسال اجرایی خواهد شد.
ایرنا
اخبار مربوط به (صنعت برق) را دنبال کنید:
آخرین وضعیت برق رسانی به روستاهای سیل زده سیستان و بلوچستان
پرداخت آنی سهم ذینفعان مختلف از قبوض برق مشترکان
تامین 60 درصد برق کشور از طریق بورس انرژی در سال 1403
واژه شناسی این خبر (صنعت برق): ▲
صنعت برق (انگلیسی: Electric power industry) شامل تولید، انتقال، توزیع و فروش نیروی برق به عموم مردم و کارخانههای صنعتی است. توزیع تجاری برق از سال 1882 با تولید برق برای لامپهای روشنایی آغاز شد. افزایش نگرانیهای اقتصادی و ایمنی در دهههای 1880 و 1890 میلادی منجر به قانون گذاری صنعت برق شد. انرژی الکتریکی قابل اعتماد و اقتصادی، که روزگاری یک موضوع جدید گرانقیمت و محدود به نقاط پر جمعیت شهر بود، به یک جنبه اساسی برای عملکرد عادی همه عناصر کشورهای توسعه یافته تبدیل شد.
(واژه صنعت برق از دانشنامه آزاد ویکیپدیا)