صنعت گردشگری قشم نیازمند برندسازی است
به نقل از خبرگزاری ایرنا1400/2/16کد خبر 140025628214
قشم- ایرنا- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برندسازی و جریان سازی صنعت گردشگری جزیره باید متناسب با ذائقه مردم ایجاد شود تا شاهد رشد این صنعت در منطقه باشیم.
قشم- ایرنا- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برندسازی و جریان سازی صنعت گردشگری جزیره باید متناسب با ذائقه مردم ایجاد شود تا شاهد رشد این صنعت در منطقه باشیم.
به گزارش ایرنا از سازمان منطقه آزاد قشم، علی درویشپور شامگاه چهارشنبه در دیدار با جامعه هتلداران قشم افزود: برای ساخت برند در جزیره، باید همه ساختارها و برنامههای حاکم بر منطقه جهتدهی شده و فعالان این عرصه با استانداردسازی، کیفیت خدمات خود را ارتقا دهند.
وی ادامه داد: طراحی رویدادها، جشنوارهها و برنامههایی که به ایجاد خاطرات خوب در یاد و خاطر گردشگران کمک کند، بخشی دیگر از جریان سازی به سمت برند گردشگری شدن قشم است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: این جزیره با داشتن جاذبههای نادر در دنیا، باید به نخستین مقصد گردشگری ایران تبدیل شود و سهم عمدهای در سبد سفرهای مردم کشور و حتی گردشگران خارجی داشته باشد.
وی در پایان تاکید کرد: توسعه گردشگری، توسعه اقتصادی ایجاد کرده و با برنامهریزی اصولی و تعامل این امر محقق میشود.
جزیره قشم با مساحت یک هزار و 500 کیلومتر در سالهای 1369 و 1370 با تصمیم دولت به 2 بخش منطقه آزاد با مساحت 300 کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و 200 کیلومتر تقسیم شد.
پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایههای خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدفهای ایجاد منطقه آزاد قشم است.
شهرستان قشم شامل جزیرههای قشم، هنگام و لارک با 150 هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول 150 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر در آبهای خلیج فارس گسترده شده است.
اخبار مربوط به (منطقه آزاد) را دنبال کنید:
12 واحد تولیدی در ارس در حال ساخت است
رسانه ملی برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری و جاذبه های گردشگری آماده همکاری با سازمان منطقه آزاد کیش است
اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود
واژه شناسی این خبر (منطقه آزاد): ▲
منطقه آزاد تجاری (FTZ) یک نوع از مناطق ویژه اقتصادی است.این منطقه جغرافیایی است که در آن کالاها ممکن است تحت مقررات گمرکی خاص وارد، ذخیره، جابجایی، تولید، یا پیکربندی مجدد و صادرات مجدد شوند و عموما مشمول عوارض گمرکی نیستند. مناطق آزاد تجاری به طور کلی در اطراف بنادر بزرگ دریایی، فرودگاههای بینالمللی و مرزهای ملی سازماندهی میشوند – مناطقی که دارای مزایای جغرافیایی زیادی برای بازرگانی هستند.
(واژه منطقه آزاد از دانشنامه آزاد ویکیپدیا)