افزایش سرمایههای اجتماعی با اطلاعرسانی به موقع، کافی و صادقانه
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت1400/2/26کد خبر 140029705431
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نقش کلیدی روابط عمومی در افزایش اعتماد عمومی و جلب سرمایههای اجتماعی، بر اطلاعرسانی اهداف، اقدامات و عملکرد دست...
(تصویر شماره 1)
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نقش کلیدی روابط عمومی در افزایش اعتماد عمومی و جلب سرمایههای اجتماعی، بر اطلاعرسانی اهداف، اقدامات و عملکرد دستگاههای مختلف تاکید کرد و گفت: اگر اطلاعرسانی به صورت شایسته اتفاق بیفتد، مطالبات جامعه از وزارتخانه و دستگاههای ذیربط در چارچوب مسئولیتهای قانونی خواهد بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شاتا، علیرضا رزم حسینی در نشست ویدوئو کنفرانسی که به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی و با حضور روسای سازمان های صمت استان ها، مسئولین روابط عمومی این سازمان ها، و مدیران روابط عمومی سازمان ها، شرکت ها و موسسات تابعه این وزارتخانه برگزار شده بود، ضمن تبریک این روز و قدردانی از زحمات روابط عمومی در بخش های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری و استان های مختلف، رسالت اطلاع رسانی و حوزه رسانه را امری اثرگذار خواند و گفت: در دنیایی که رسانه و انتشار اطلاعات حرف اول را می زند، صحت، دقت و سرعت عواملی هستند که باید در اطلاع رسانی و فعالیت در حوزه رسانه به عنوان اولویت مورد توجه قرار گیرند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در دنیای امروز جنگ رسانه ای به یکی از مهلک ترین و زیان بارترین چالش ها تبدیل شده است، جهت دهی و هدایت افکار عمومی را یکی از اهداف مهم رسانه ها دانست و افزود: اهمیت رسانه و حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی بر کسی پوشیده نیست بویژه دردنیای امروز که اذهان و افکار جامعه مورد هدف رسانه ای قرار گرفته است و رقابت در ساخت و هدایت افکار عمومی است.
رزم حسینی در ادامه به اهمیت وزارت صمت و نقش آن در کشور اشاره و اظهار کرد: دستگاه صمت به عنوان یکی از دستگاه های متولی اقتصاد کشور و معیشت مردم حدود 38 درصد از GDP کشور را به خود اختصاص داده است و با توجه به اینکه مسئولیت تجارت بین المللی و حوزه های صنعت و معدن را برعهده دارد یکی از مهم ترین وزارتخانه های نظام است و این به معنای اهمیت بیشتر بخش روابط عمومی در این حوزه است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه روابط عمومی دریچه ای است که مردم و جامعه از طریق آن اطلاعات مربوط به اهداف، اقدامات و عملکرد وزارتخانه و بخش های مختلف آن را بدست می آورند، اطلاع رسانی به موقع، حرفه ای و درست را لازمه کار روابط عمومی و نیاز هر سازمانی عنوان کرد و گفت: اقدامات و کارهای انجام شده در هر سازمان باید به اطلاع مردم رسانده شود که اگر اطلاع رسانی به صورت شایسته اتفاق بیفتد، مطالبات جامعه از وزارتخانه و دستگاه های ذیربط در چارچوب مسئولیت های قانونی خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی به موقع، کافی و صادقانه باعث افزایش سرمایه های اجتماعی برای وزارتخانه و مجموع حاکمیت خواهد شد، اذعان داشت: وزارت صمت به عنوان یک وزارتخانه مهم باید در چارچوب مسئولیت های خود پاسخگو باشد و به طور یقین اگر مردم صداقت و عزم مسئولان را در انجام مسئولیت ها حس کنند، لطمه ای به سرمایه های اجتماعی نظام وارد نخواهد شد؛ در طول دفاع مقدس، همه عملیات ها به مردم اطلاع داده می شد، و به واسطه اعتمادی که وجود داشت علی رغم شکست در برخی عملیات ها، درعملیات های بعدی فرزندان این سرزمین در میدان حاضر بودند و موفقیت ها و پیروزی ها را خلق می کردند؛ در جنگ اقتصادی نیز باید با مردم و جامعه صادقانه برخورد کرد.
وزیر صمت، اطلاع رسانی درباره چارچوب مسئولیت ها، اهداف و عملکرد وزارتخانه، در کنار پاسخگو بودن مسئولان را لازمه و شرط خدمت رسانی دانست و تاکید کرد: این از وظایف روابط عمومی و مراکز اطلاع رسانی است که بدون بزرگنمایی و به دور از تبلیغ افراد، کارها و اقدامات دستگاه ها را به عموم مردم اطلاع دهد؛ مردم باید بدانند شرایط چگونه است، دستاوردهای چه بوده است؛ در کنار تشریح مشکلات و تهدیدها، فرصت ها و اقدامات نیز باید به اطلاع مردم رسانده شود.
رزم حسینی در بخش دیگر صحبت های خود با اشاره به فضای جدید رسانه ای و دسترسی آسان افراد به اطلاعات و ابزار تولید و انتشار خبر در دنیای امروز، تصریح کرد: امروز در جامعه با پدیده بمباران اطلاعات روبرو هستیم و وظیفه ایجاد شفافیت در این فضا و مشخص کردن اخبار و اطلاعات درست از اخبار نادرست بر عهده اصحاب رسانه و مراکز روابط عمومی است.
رزم حسینی در پایان با اشاره به تلاش وزارت صمت برای تحقق وعده ها و رفع مشکلات در حوزه مسئولیت های خود گفت: اقدامات خوبی در وزارتخانه انجام شده است و البته نتایج خوبی نیز در این مدت بدست آمد که بسیاری از آن ها به اطلاع عموم نرسید، خدمات و کمک هایی که بخش صنعت و تجارت در دوران کرونا انجام داد بی نظیر بود و اقداماتی که کشور را از واردات بسیاری تجهیزات ضروری پزشکی بی نیاز کرد، قابل تقدیر است؛ رشد صنعتی نزدیک به 8 درصدی در شرایطی که کرونا و تحریم ها محدودیت های زیادی را ایجاد کرده است، موفقیت بزرگی است و تمامی این موفقیت ها دستاورهای نظام است که لازم است مردم از آن اطلاع داشته باشند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نقش کلیدی روابط عمومی در افزایش اعتماد عمومی و جلب سرمایههای اجتماعی، بر اطلاعرسانی اهداف، اقدامات و عملکرد دستگاههای مختلف تاکید کرد و گفت: اگر اطلاعرسانی به صورت شایسته اتفاق بیفتد، مطالبات جامعه از وزارتخانه و دستگاههای ذیربط در چارچوب مسئولیتهای قانونی خواهد بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شاتا، علیرضا رزم حسینی در نشست ویدوئو کنفرانسی که به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی و با حضور روسای سازمان های صمت استان ها، مسئولین روابط عمومی این سازمان ها، و مدیران روابط عمومی سازمان ها، شرکت ها و موسسات تابعه این وزارتخانه برگزار شده بود، ضمن تبریک این روز و قدردانی از زحمات روابط عمومی در بخش های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری و استان های مختلف، رسالت اطلاع رسانی و حوزه رسانه را امری اثرگذار خواند و گفت: در دنیایی که رسانه و انتشار اطلاعات حرف اول را می زند، صحت، دقت و سرعت عواملی هستند که باید در اطلاع رسانی و فعالیت در حوزه رسانه به عنوان اولویت مورد توجه قرار گیرند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در دنیای امروز جنگ رسانه ای به یکی از مهلک ترین و زیان بارترین چالش ها تبدیل شده است، جهت دهی و هدایت افکار عمومی را یکی از اهداف مهم رسانه ها دانست و افزود: اهمیت رسانه و حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی بر کسی پوشیده نیست بویژه دردنیای امروز که اذهان و افکار جامعه مورد هدف رسانه ای قرار گرفته است و رقابت در ساخت و هدایت افکار عمومی است.
رزم حسینی در ادامه به اهمیت وزارت صمت و نقش آن در کشور اشاره و اظهار کرد: دستگاه صمت به عنوان یکی از دستگاه های متولی اقتصاد کشور و معیشت مردم حدود 38 درصد از GDP کشور را به خود اختصاص داده است و با توجه به اینکه مسئولیت تجارت بین المللی و حوزه های صنعت و معدن را برعهده دارد یکی از مهم ترین وزارتخانه های نظام است و این به معنای اهمیت بیشتر بخش روابط عمومی در این حوزه است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه روابط عمومی دریچه ای است که مردم و جامعه از طریق آن اطلاعات مربوط به اهداف، اقدامات و عملکرد وزارتخانه و بخش های مختلف آن را بدست می آورند، اطلاع رسانی به موقع، حرفه ای و درست را لازمه کار روابط عمومی و نیاز هر سازمانی عنوان کرد و گفت: اقدامات و کارهای انجام شده در هر سازمان باید به اطلاع مردم رسانده شود که اگر اطلاع رسانی به صورت شایسته اتفاق بیفتد، مطالبات جامعه از وزارتخانه و دستگاه های ذیربط در چارچوب مسئولیت های قانونی خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی به موقع، کافی و صادقانه باعث افزایش سرمایه های اجتماعی برای وزارتخانه و مجموع حاکمیت خواهد شد، اذعان داشت: وزارت صمت به عنوان یک وزارتخانه مهم باید در چارچوب مسئولیت های خود پاسخگو باشد و به طور یقین اگر مردم صداقت و عزم مسئولان را در انجام مسئولیت ها حس کنند، لطمه ای به سرمایه های اجتماعی نظام وارد نخواهد شد؛ در طول دفاع مقدس، همه عملیات ها به مردم اطلاع داده می شد، و به واسطه اعتمادی که وجود داشت علی رغم شکست در برخی عملیات ها، درعملیات های بعدی فرزندان این سرزمین در میدان حاضر بودند و موفقیت ها و پیروزی ها را خلق می کردند؛ در جنگ اقتصادی نیز باید با مردم و جامعه صادقانه برخورد کرد.
وزیر صمت، اطلاع رسانی درباره چارچوب مسئولیت ها، اهداف و عملکرد وزارتخانه، در کنار پاسخگو بودن مسئولان را لازمه و شرط خدمت رسانی دانست و تاکید کرد: این از وظایف روابط عمومی و مراکز اطلاع رسانی است که بدون بزرگنمایی و به دور از تبلیغ افراد، کارها و اقدامات دستگاه ها را به عموم مردم اطلاع دهد؛ مردم باید بدانند شرایط چگونه است، دستاوردهای چه بوده است؛ در کنار تشریح مشکلات و تهدیدها، فرصت ها و اقدامات نیز باید به اطلاع مردم رسانده شود.
رزم حسینی در بخش دیگر صحبت های خود با اشاره به فضای جدید رسانه ای و دسترسی آسان افراد به اطلاعات و ابزار تولید و انتشار خبر در دنیای امروز، تصریح کرد: امروز در جامعه با پدیده بمباران اطلاعات روبرو هستیم و وظیفه ایجاد شفافیت در این فضا و مشخص کردن اخبار و اطلاعات درست از اخبار نادرست بر عهده اصحاب رسانه و مراکز روابط عمومی است.
رزم حسینی در پایان با اشاره به تلاش وزارت صمت برای تحقق وعده ها و رفع مشکلات در حوزه مسئولیت های خود گفت: اقدامات خوبی در وزارتخانه انجام شده است و البته نتایج خوبی نیز در این مدت بدست آمد که بسیاری از آن ها به اطلاع عموم نرسید، خدمات و کمک هایی که بخش صنعت و تجارت در دوران کرونا انجام داد بی نظیر بود و اقداماتی که کشور را از واردات بسیاری تجهیزات ضروری پزشکی بی نیاز کرد، قابل تقدیر است؛ رشد صنعتی نزدیک به 8 درصدی در شرایطی که کرونا و تحریم ها محدودیت های زیادی را ایجاد کرده است، موفقیت بزرگی است و تمامی این موفقیت ها دستاورهای نظام است که لازم است مردم از آن اطلاع داشته باشند.
- نگاهی به زمین لرزه ها در 4 استان در پنجشنبه 9 فروردین 1403
- نرخ تبادل دلار آمریکا و روپیه هند امروز 0.07 درصد افزایش را تجربه کرد - پنجشنبه 9 فروردین 1403
- تغییرات نرخ تبادلات دلار آمریکا با ارزهای مطرح قاره اروپا - 1403/01/09
- خط روند تغییرات ارزش جهانی دلار آمریکا به سمت سطح مقاومت بالا متمایل شد – پنجشنبه 9 فروردین 1403
- قیمت طلای 18 عیار امروز پنجشنبه 9 فروردین 1403، 0.254 درصد افزایش داشت