شناسایی 3600 دانشآموز دارای مشکلات رفتاری در چهارمحالوبختیاری
به نقل از خبرگزاری ایکنا1400/3/24کد خبر 140037860013
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحالوبختیاری از اجرای طرح نماد به منظور پیشگیری، کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی دانشآموزان در استان خبر داد که بیش از 3600 دانشآموز دارای مشکلات رفتاری و اجتماعی در قالب این طرح در استان شناسایی شده است.
(تصویر شماره 1)
(تصویر شماره 2)
به گزارش ایکنا از چهارمحال وبختیاری، فرحناز قائدامینی، مدیرکل آموزش و پرورش استان امروز، 24 خردادماه در جمع خبرنگاران استان، گفت: طرح «نماد، نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان» با هدف دستیابی به یک چارچوب همکاری نظام یافته برای مداخله سریع، به موقع و مؤثر بر آسیب های اجتماعی دانش آموزان در مدارس استان در حال اجرا است.
وی افزود: در حال حاضر طرح نماد به صورت پایلوت و به طور کامل در شهرستان سامان و منطقه لاران در حال اجراست و سایر مدارس استان نیز بخش هایی از این طرح را با دسترسی به سامانه طرح نماد اجرا می کنند.
وی تصریح کرد: طرح نماد کامل در 3 مرحله غربالگری سریع، نشانه محور و اورژانسی انجام می شود و دانش آموزان دارای مشکلات رفتاری و اجتماعی شناسایی می شوند.
قائدامینی ادامه داد: پس از غربالگری، مدیران و مشاوران مدارس مشکلات رفتاری و اجتماعی دانش آموزان را در این سامانه ثبت می کنند تا در مرحله بعدی این دانش آموزان به مشاوران ارجاع داده شوند، مداخلات درمانی انجام شود و در صورت نیاز امور مددکاری برقرار شود و دانش آموزان جهت اقدامات حمایتی به سایر دستگاه های همکار طرح معرفی شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: این طرح در استان ما از سال تحصیلی 98-97 اجرا شد و شهرستان سامان و منطقه لاران مجریان اولیه این طرح در استان ما هستند.
قائدامینی گفت: استانداری، دادگستری، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، کمیته امداد، شبکه بهداشت، نیروی انتظامی، بهزیستی و هلال احمر در اجرای این طرح با آموزش وپرورش مشارکت می کنند.
وی ضمن ابراز رضایت از نتایج اجرای این طرح گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از 3600 نفر دانش آموز دارای مشکلات رفتاری و اجتماع شناسایی شدند که بیش از 1900 نفر به هسته های مشاوره ارجاع شدند و در نهایت تعدادی از این دانش آموزان به نهادهای همکار طرح در استان معرفی شدند.انتهای پیام
(تصویر شماره 2)
به گزارش ایکنا از چهارمحال وبختیاری، فرحناز قائدامینی، مدیرکل آموزش و پرورش استان امروز، 24 خردادماه در جمع خبرنگاران استان، گفت: طرح «نماد، نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان» با هدف دستیابی به یک چارچوب همکاری نظام یافته برای مداخله سریع، به موقع و مؤثر بر آسیب های اجتماعی دانش آموزان در مدارس استان در حال اجرا است.
وی افزود: در حال حاضر طرح نماد به صورت پایلوت و به طور کامل در شهرستان سامان و منطقه لاران در حال اجراست و سایر مدارس استان نیز بخش هایی از این طرح را با دسترسی به سامانه طرح نماد اجرا می کنند.
وی تصریح کرد: طرح نماد کامل در 3 مرحله غربالگری سریع، نشانه محور و اورژانسی انجام می شود و دانش آموزان دارای مشکلات رفتاری و اجتماعی شناسایی می شوند.
قائدامینی ادامه داد: پس از غربالگری، مدیران و مشاوران مدارس مشکلات رفتاری و اجتماعی دانش آموزان را در این سامانه ثبت می کنند تا در مرحله بعدی این دانش آموزان به مشاوران ارجاع داده شوند، مداخلات درمانی انجام شود و در صورت نیاز امور مددکاری برقرار شود و دانش آموزان جهت اقدامات حمایتی به سایر دستگاه های همکار طرح معرفی شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: این طرح در استان ما از سال تحصیلی 98-97 اجرا شد و شهرستان سامان و منطقه لاران مجریان اولیه این طرح در استان ما هستند.
قائدامینی گفت: استانداری، دادگستری، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، کمیته امداد، شبکه بهداشت، نیروی انتظامی، بهزیستی و هلال احمر در اجرای این طرح با آموزش وپرورش مشارکت می کنند.
وی ضمن ابراز رضایت از نتایج اجرای این طرح گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از 3600 نفر دانش آموز دارای مشکلات رفتاری و اجتماع شناسایی شدند که بیش از 1900 نفر به هسته های مشاوره ارجاع شدند و در نهایت تعدادی از این دانش آموزان به نهادهای همکار طرح در استان معرفی شدند.انتهای پیام