به گزارش ایسنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در خصوص وضعیت بهداشت محیط زندان ها، گفت: بازرسی و نظارت ها از زندان ها افزایش پیدا کرده و مشاوره های لازم ارائه شده است و در حال حاضر مشکل خاصی از نظر بهداشتی در زندان های کشور وجود ندارد.


وی با اشاره به این که مشکل تهویه که در برخی زندان ها وجود داشت، برطرف شده است، ادامه داد: فاصله گذاری ها و استفاده از ماسک در حد مطلوب است و همکاری مستمر در این زمینه وجود دارد؛ همچنین در این راستا تاکنون دو گزارش در ستاد ملی مقابله با کرونا هم ارائه شده است.


سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با بیان این که همچنین الزامات سلامت محیط و کار به همه زندان ها از طریق دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شده است، اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش های حوزه بهداشت محیط، به صورت روزانه 58 هزار و 500 کلرسنجی توسط کارشناس رابط، 620 نمونه برداری میکروبی آب با مشارکت سازمان زندان ها انجام می شود.


لاری بیان کرد: بیش از 200 واحد و کارگاه تولیدی در زندان ها وجود دارد که در بازه زمانی شیوع ویروس کرونا، یک هزار و 542 مورد بازرسی از زندان ها انجام شده است؛ همچنین در سه ماهه نخست امسال 301 مورد بازرسی انجام شده است.


سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آمورش پزشکی توضیح داد: همچنین بر اساس آخرین بررسی های بهداشت محیط، میزان رعایت بهداشت عمومی در زندان ها به بیش از 93 درصد و استفاده از ماسک توسط زندانی ها به حدود 97 درصد رسیده است.


لاری افزود: ضمنا در صورت ابتلاء نیز، این بیماران در بیمارستان های دولتی تحت درمان قرار می گیرند.