به گزارش برنا از قزوین، محمدحسین اسماعیلی با بیان این مطلب افزود: در این خصوص ، هماهنگی های لازم صورت پذیرفته و 133 واحد از مشاغل و صنوف فرهنگی و هنری و رسانه ای برای دریافت 17 میلیارد و 580 میلیون ریال تسهیلات با سود 4 درصدی از طریق صندوق کارآفرینی امید به بانک های عامل استان معرفی شده اند.


وی ضمن تاکید بر آسیب دیدن بخش فرهنگ ،هنر و رسانه استان در بحران کرونا ادامه داد: علاوه بر هماهنگی های انجام شده با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جذب تسهیلات برای مراکز فرهنگی و هنری و هنرمندان ، در تلاشیم تا از ظرفیت ها استانی نیز برای حمایت این بخش بهره گیری نماییم.


وی اظهار داشت: با دستور استاندار محترم و مصوبه نشست 109 شورای فرهنگ عمومی نیز ، مقرر شد تا به موسسات فرهنگی و مهدهای قرآنی در مجموع تا سقف 5 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره ی بانکی و از سوی شهرداری نیزمبلغ 3 میلیارد ریال کمک بلاعوض پرداخت شود.


اسماعیلی اضافه کرد: این در حالی است که در ماه گذشته نیز با تاکید و دستور استاندار محترم تسهیلات قرض الحسنه در اختیار 100 نفر از اهالی رسانه استان که در بحران کرونا آسیب دیده اند قرار گرفت.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان تاکید کرد: اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه قزوین تا 15 مرداد فرصت دارند تا با ثبت نام در سامانه کارا تقاضای استفاده از تسهیلات کرونایی را ثبت نمایند.