به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، بعد از کرونایی شدن جمعی از پرسنل ارتش تایلند حین بازگشت از «هاوایی» در آمریکا اینک نیروهای مسلح تایلند تصمیم گرفته رزمایش خود با ارتش آمریکا را لغو کند.


به گزارش خبرگزاری «رویترز» 151 پرسنل ارتش تایلند به تازگی از تمرین نظامی با نیروهای آمریکا در رزمایش «Lightning Forge 2020» در هاوایی به وطنشان بازگشتند و پس از تست کرونا مشخص شد 9 نفر از آنها کرونا گرفته اند.


سخنگوی نیروهای مسلح تایلند با اعلام این خبر اظهار داشت که تایلند هیچ برنامه ای برای انجام تمرینهای نظامی با آمریکا و کشورهای دیگر ندارد. ارتش تایلند همچنین اعزام نیرو به کشورهای دیگر برای انجام تمرینهای نظامی را تعلیق کرده است.


سخنگوی نیروهای مسلح تایلند در این باره افزود:« سفر در این برهه به کشورهای دیگر مشکل است و ما باید به شدت مراقب باشیم.»


به نوشته این منبع خبری، در تایلند تاکنون 3317 نفر به کرونا مبتلا شده و از این جمع 58 نفر جان باخته اند.


وضعیت نیروهای آمریکا در کره جنوبی و ژاپن نیز خطرناک است و مقام‎های آمریکایی اعلام کردند، از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تنها در کره جنوبی ابتلای 98 نفر از نظامیان و شهروندان آمریکایی به کرونا مثبت بوده است.


مرکز فرماندهی «نیروهای آمریکا در کره (USFK) اعلام کرد 6 تن از پرسنل این فرماندهی و 4 تن از وابستگان به آنها بعد از آمدن به کره جنوبی به کرونا مبتلا شدند. این فرماندهی افزود: «به رغم تایید موارد ابتلا، نیروهای آمریکا در کره با توجه به تایید ابتلا کمتر از 1 درصد از اعضای مشغول به کار خود به کووید 19، آمادگی بالای خود را حفظ کرده است.»