به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ فریدون اللهیاری گفت: بیش از 120 پروژه مرمتی در استان در حال اجراست که کاخ عالی قاپو هدف چند مورد از این پروژه ها است.


وی افزود: یکی از پروژه های مهم مرمتی کاخ عالی قاپو، اصلاح و بازسازی برخی از کف ها و دیواره های کاخ است که به دلیل رفت و آمد روزمره گردشگران، نیازمند بررسی، نظارت و مرمت دقیق است.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه این دست از مرمت های کاخ عالی قاپو به صورت دوره ای تکرار می شود گفت: بر اثر رفت و آمد گردشگران، مشکلاتی همچون پریدگی کاشی های کف، فرسایش کف فرش ها و همچنین آلودگی دیواره ها و تزئینات پیش می آید که در صورت لزوم باید مورد مرمت قرار گیرند.


وی اضافه کرد: برنامه هایی نیز برای مرمت نگاره ها، تزئینات و جزئیات معماری عالی قاپو نیز در نظر داریم، البته طبیعی است که تنها آن بخش هایی مورد مرمت قرار می گیرند که از آن مدارکی داشته باشیم و آن بخشی که از بین رفته، مورد مرمت قرار نمی گیرد.


اللهیاری با بیان اینکه پروژه مرمت کف ها و دیواره های عالی قاپو به دلیل ظرافت پروژه بسیار مهم و ویژه است گفت: این پروژه مرمتی از لحاظ حجمی پروژه بزرگی نیست، اما دقت، ظرافت و تخصص بسیار بالایی را نیاز دارد.