رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته اعلام کرد برای اولین بار در کشور به شرکت های برتر در حوزه صنایع پیشرفته و دانش بنیان جایزه ملی صحا اعطا می شود.


به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته رضا نقی پور اصل مدیر عامل این صندوق پیرامون طراحی ایده ای جدید در حوزه صنایع با عنوان “جایزه ملی صحا” گفت: در نظر داریم برای اولین بار در کشور با همکاری مجموعه های ذی ربط اعم از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم، وزارت صمت و سایر دستگاهای ذی ربط، به شرکت های برتر که بتوانند در حوزه صنایع پیشرفته، کشور را برای اولین بار با تولید محصولات دانش بنیان به خودکفایی برسانند، بعد از بررسی، ارزیابی و تایید محصولات تولیدی آنها توسط داوران جایزه ای تحت عنوان جایزه ملی صحا تعلق بگیرد.


(تصویر شماره 1)


وی بیان کرد: جایزه ملی صحا گام بزرگ و مشوقی خوب برای شرکت های دانش بنیان، فناور و مجموعه های دانشگاهی است که بتوانند آخرین دستاوردهای خود را در این حوزه ها ارائه و از این جایزه بهره مند شوند.


نقی پور اصل در خصوص میزان اهمیت بالای این جایزه اظهار کرد: ریاست اجرایی جایزه ملی صحا بر عهده وزیر صنعت،معدن و تجارت خواهد بود که این نشان دهنده اهمیت و کیفیت این جایزه خواهد بود. این نشان در کنار جوایز مختلفی از قبیل تسهیلات بیشتر با سود کمتر و مدت زمان بازپرداخت بیشتر به شرکت ها تعلق می گیرد.


(تصویر شماره 2) رئیس هیات مدیره صحا افزود: خوشبختانه رهبری معظم انقلاب نیز به صورت ویژه پیگیر مسائل مربوط به صنایع پیشرفته هستند و در همین راستا کمیسیون ویژه ای به ریاست رئیس دفترکار گروه اقتصادی دفتر ایشان تشکیل شده است که این موضوع نشان دهنده اهمیتی است که رهبری معظم انقلاب برای مسائل مربوط به صنایع پیشرفته قائل هستند و با توجه به این رویکرد مهم معتقدیم اگر برنامه جایزه ملی صحا به سمع و نظر ایشان برسد مورد توجه واقع می گردد. مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در پایان به نقش رسانه ها در معرفی این جایزه اشاره کرد و گفت: امیدوارم در این بخش بتوانیم همکاری خوبی با رسانه ها داشته باشیم، نقش آن ها در این موضوع بسیار اهمیت دارد و این رسانه ها هستند که می توانند جایزه ملی صحا را ماندگار کنند.