به گزارش خبرگزاری برنا از مشهدْ دکتر حمیدرضا رحیمی افزود: روند کنونی ابتلا به ویروس کرونا برای بیماران سرپایی و بستری در خراسان رضوی ثابت با نوسان جزیی است.


وی ادامه داد: بر این اساس خراسان رضوی به لحاظ شیوع ویروس همه گیر کرونا همچنان در "وضعیت قرمز" قرار دارد لذا عموم مردم می بایست تمامی موارد بهداشتی پیشگیرانه را بطور جدی و کامل رعایت کنند.


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه تا 80 بیمار جدید کووید 19 در مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی بستری می شوند.


وی افزود: علاوه بر این روزانه بین 200 تا 250 بیمار سرپایی مبتلا به ویروس کرونا نیز در شهرستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی ثبت می شود.


دکتر رحیمی هشدار داد: با چنین وضعیتی اگر مردم شرایط را عادی تلقی کرده و در رعایت اقدامات پیشگیرانه و دستورات بهداشتی کوتاهی کنند، شیوع ویروس همه گیر کرونا دوباره در خراسان رضوی تشدید خواهد شد.


وی گفت: از یکایک شهروندان خراسانی تقاضا داریم برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا همچنان پروتکل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک صورت، فاصله گذاری فیزیکی در اجتماع، شستن دستها و موازین بهداشتی را بطور دقیق و جامع رعایت کنند.


80 درصد جمعیت شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. بقیه جمعیت این استان در قالب 17 شهرستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه و دانشکده های پزشکی تربت جام و نیشابور هستند.


بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون 410 هزار و 334 نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده اند. بیماری کووید 19 تاکنون جان 23 هزار و 632 نفر را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون 352 هزار و 19 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته اند.




در این میان آمریکا با شش میلیون و 790 هزار و 776 بیمار کووید 19 و 200 هزار و 427 قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.