به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ علیرضا تابش، دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان در پیام ویدویی گفت: سی و سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان با نام و یاد خدای مهربان کار خود را آغاز کرد. امسال هر خانه یک سینما و هر کودک یک داور خواهد بود. جشنواره بخشی از خاطرات تصویری همه کودکان و نوجوانان ایران را حمل می کند و خرسندم که آغاز عصر جدید سینما را در این شرایط کرونایی اعلام کنم. این شرایط دری تازه را به سوی رسانه باز کرد.


وی ادامه داد: در مقام دبیر این جشنواره این احساس را دارم که در کنار کادر قهرمان درمان باری هر چند کوچک را از دوش مردم برداریم و از این طریق لحظات خوشی را به مدت شش روز برای کودکان و نوجوانان به همراه خانواده هایشان رقم بزنیم.


تابش افزود: امسال 107 عنوان فیلم در 29 باکس به مدت 6 روز در شرایطی ارایه می شود که کودکان و نوجوانان بتوانند برای اولین بار از سراسر ایران نظر خود را به دست اندرکاران این فیلم ها و جشنواره اعلام کنند. بنابراین متولدین 84 تا 94 یعنی 5 تا 15 سال ها می توانند هرروز فیلم هایی که در پلتفورم های مختلف پخش می شوند را داوری نمایند.


دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان گفت: امیدوارم جشنواره سی و سوم خاطراتی متفاوتی را برای کودکان و نوجوانان رقم بزند. کودکانی که متولد عصر دیجیتال هستند از ما که متولدان عصر آنالوگ بودیم در بهره برداری از این فضا ماهرترند.


در ادامه این مراسم بیانیه کودکان جشنواره به دو زبان فارسی و انگلیسی توسط دو کودک دختر و پسر خوانده شد و در ادامه حین مراسم آتش بازی در محل برگزاری مراسم افتتاحیه سی و سه پل و آسمانش نیز به نور افشانی آغاز جشنواره سی و سوم منقوش شد.