به گزارش گروه خبر خبرگزارى برنا به نقل از خبرگزاری اسپوتینیک، گانتس در ادامه این توئیت، آورده که «با پایان تحریم تسلیحاتی ایران، ما باید قوی تر و مصمم تر از قبل شویم.»


وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با توجه به سیاست های ایران هراسی این رژیم اشغالگر، افزوده که ایران نه تنها مشکل اسرائیل بلکه مشکل جهان و منطقه است.


وی در ادامه توئیت خود نوشته است: من به عنوان وزیر دفاع به همراه شرکای قدیمی و جدیدمان اقدامات لازم برای ممانعت از گسترش تسلیحاتی ایران را انجام خواهم داد. همه کشورهای جهان باید این تلاش مهم را انجام دهند.


امروز، 27 مهرماه (18 اکتبر) بر اساس قطعنامه 2231 شورای امنیت، تحریم های تسلیحاتی ایران به پایان رسید.


بر اساس قطعنامه 2231 شورای امنیت ملل متحد، دولت ها دیگر ملزم به اخذ مجوز موردی از شورای امنیت برای انجام مراودات مندرج در بندهای 5 و 6(ب) قطعنامه 2231 از جمله عرضه، فروش و انتقال تسلیحات و تجهیزات مربوطه به و از ایران نیستند.


در چند ماه گذشته، ایالات متحده در نقض قطعنامه 2231 برای تحمیل تحریم تسلیحاتی جدید بر ایران تلاش کرده بود که راه به جایی نبرد چرا که شورای امنیت این اقدام خلاف قانون آمریکا را رد کرد. تلاش غیرقانونی آمریکا برای بازگرداندن قطعنامه های ملغی شده ی شورای امنیت علیه ایران هم شکست خورد زمانی که 13 عضو و سه رئیس پیاپی شورای امنیت ادعای آمریکا مبنی بر صلاحیت توسل به بند 11 قطعنامه 2231 را رد کردند و صلاحیت ادعایی مزبور را باطل و بی اثر دانستند.