مفاد قرارداد راهآهن تهران- قم- اصفهان در کمیسیون عمران بررسی شد
تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی مفاد قرارداد و نحوه اجرای راهآهن تهران-قم-اصفهان و تاکید اعضای کمیسیون بر اصلاح مفاد این قرارداد خبر داد.
تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی مفاد قرارداد و نحوه اجرای راهآهن تهران-قم-اصفهان و تاکید اعضای کمیسیون بر اصلاح مفاد این قرارداد خبر داد.
سید البرز حسینی در گفت و گو با ایرنا در تشریح جلسه روز یکشنبه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در جلسه امروز، روند اجرای پروژه راهآهن تهران- قم-اصفهان با حضور «سعید رسولی» مدیرعامل شرکت راه آهن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: پروژه راهآهن تهران- قم- اصفهان در سال 1390 طراحی شد اما این پروژه در سال 92 به بعد مورد بازنگری قرار گرفت که رقم هزینه برای اجرای پروژه به حدود 44 میلیارد یوآن رسید و در بازنگری دیگر قرارداد، رقم هزینه به حدود 55 میلیارد یوآن میرسد.
حسینی خاطرنشان کرد: در بازنگری آخر در سال 98 مقرر میشود که قطعه راهآهن تهران- قم توسط قرارگاه خاتمالانبیاءﷺ به صورت قطار برقی اجرایی شده و قطعه قم-اصفهان که پیشرفت فیزیکی قابل قبولی نیز داشته، توسط پیمانکار چینی به صورت سریعالسیر اجرایی شود که با این روش، رقم هزینه برای اجرای پروژه به حدود 33 میلیارد یوآن رسید.
وی یادآور شد: اعضای کمیسیون عمران مجلس در جلسه امروز، این موضوع را مطرح کردند که آیا با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، اجرای پروژه راهآهن تهران- قم-اصفهان با اعتباری حدود 155 هزار میلیارد تومان صرفه اقتصادی دارد.
سخنگوی کمیسیون عمران با بیان اینکه در نهایت مقرر شد که این قرارداد مورد بازنگری قرار گیرد، گفت: قرار است دستگاههای مجری تا دو هفته آینده گزارشی درباره نحوه قرارداد مذکور و شرایط اصلاح آن ارائه کنند.