به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سید محمدتقی علوی اظهارداشت:ظرفیت بسیار بالایی این رشته در استان کهگیلویه و بویراحمد دارد و سالهاست این علاقمندی به آن در استان دیده می شود، با این نگرش هیئت کونگ فو هم اکنون به یک ثبات نسبی رسیده است


علوی بیان کرد:رییس جدید هیأت کونگفو و هنرهای رزمی کهگیلویه و بویراحمد برای ارتقای هر چه بیشتر این رشته ورزشی در سطح همگانی و قهرمانی اقدام کند.


مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد و گفت:با توجه به اینکه در چهار سال گذشته تلاش های خوبی توسط این هیأت صورت گرفته می طلبد مسؤولان هیأت کونگفو و هنرهای رزمی این استان برای کسب کرسی در فدراسیون و افزایش تعداد ورزشکاران ملی پوش هدف گذاری و برنامه ریزی کنند.


علوی افزود: ورزشکاران توانمندی تاکنون در رشته کونگفو و هنرهای رزمی در این استان پرورش یافته و توانسته اند صاحب مقام ها و عناوین ارزشمندی در میادین ملی شوند.


علوی بااشاره به انتخاب رئیس جدید هیأت کونگ فو و هنرهای رزمی استان،عنوان کرد:همه باید به رئیس جدید این هیأت کمک کنند تا برنامه های تدوین شده به نحو احسن اجرای شود و همچنین رئیس جدید این هیئت نیز باید با استفاده از نیروهای متخصص و فعال زمینه هرچه بهتر توسعه این رشته را فراهم کند.


علوی گفت: توجه جدی تری به رده های سنی پایه در رشته ورزشی کونگفو و هنرهای رزمی در کهگیلویه و بویراحمد شود.


وی ابراز داشت: همدلی و تعامل مهم ترین مسئله برای موفقیت و عملی کردن برنامه ها خواهد بود که امیدوارم جامعه ورزش کونگ فو استان در کنار هم برای موفقیت و توسعه این رشته گام بردارند


مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار ورزشکاران رشته کونگفو و هنرهای رزمی این استان از رییس جدید هیأت استان بالا بوده و بر همین اساس نیز باید تلاش و همت مضاعفی انجام شود.


وی افزود: یکی از راهکارهای مهم برای گسترش روزافزون رشته ورزشی کونگفو و هنرهای رزمی بین رده های سنی پایین در کهگیلویه و بویراحمد افزایش تعامل با اداره کل آموزش و پرورش این استان است.


علوی بیان کرد: هیأت کونگفو و هنرهای رزمی کهگیلویه و بویراحمد جزو معدود هیأت های ورزشی استان است که همواره توجه ویژه ای به بحث آموزش و استعدادیابی داشته و باید این روند مطلوب نیز ادامه داشته باشد.


مهدی عبداللهی ریاست هیأت کونگفو و هنرهای رزمی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: چهار سال قبل رتبه هیأت در کشور 29 بود اما با تلاش ها و اقدام های انجام شده این رتبه در سال گذشته به سه رسید.


عبداللهی اظهار داشت: تحقق هر چه مطلوب تر برنامه های مورد نظر منجر به ارتقا، پیشرفت و شکوفایی هر چه بیشتر رشته ورزشی کونگفو و هنرهای رزمی در کهگیلویه و بویراحمد می شود.


وی افزود: کونگفو ریشه در فرهنگ و تمدن ایران دارد و انتظار می رود که مسؤولان استان و کشور نیز هر چه بیشتر به این رشته ورزشی بها داده و شرایط را برای رشد و توسعه بیش از پیش آن فراهم کنند.


عبداللهی عنوان کرد: برخی از مهمترین برنامه های چهار سال آینده هیأت کونگفو و هنرهای رزمی کهگیلویه و بویراحمد شامل تلاش برای رساندن رشته ورزشی کونگفوی استان به جایگاه اصلی خود در کشور، زمینه سازی برای حضور داوران استان در رقابت های مختلف کشوری، توجه ویژه تر به شهرستان های استان، استعدادیابی، تجهیز سالن های کونگفو و برگزاری دوره های آموزشی مربیگری و داوری است.


وی در پایان گفت: رشته ورزشی کونگفو و هنرهای رزمی از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد تعطیل، راکد و یا کنار گذاشته نشده است.


تعداد اعضای مجمع انتخابات هیأت کونگفو و هنرهای رزمی کهگیلویه و بویراحمد 17 نفر بود که از این تعداد 2 نفر غایب بودند.