قم- مدیرکل تبلیغ عمومی دفترتبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بااهمیت مسأله خلاقیت ونوآوری در فعالیت های تبلیغی، بر ضرورت بهره گیری مبلغان از شیوه های خلاقانه و نوآورانه در اثربخشی تبلیغ تاکید کرد
(تصویر شماره 2) قم- مدیرکل تبلیغ عمومی دفترتبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بااهمیت مسأله خلاقیت ونوآوری در فعالیت های تبلیغی، بر ضرورت بهره گیری مبلغان از شیوه های خلاقانه و نوآورانه در اثربخشی تبلیغ تاکید کرد
به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین یحیی کمال در نشست مشترک اداره کل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق که به منظور تبیین ظرفیتهای این اداره کل برگزار شد، گفت: خلاقیت، نوآوری و ابتکار در عرصه فعالیتهای تبلیغی، یکی از مهمترین عناصر تأثیرگذار در امر تبلیغ دین میباشد و خلاقیت در بکارگیری قالبهای جدید تبلیغی و بهره گیری از ابزارهای نوین، فعالیتهای تبلیغی موفق تری را به دنبال خواهد داشت. مدیرکل تبلیغ عمومی دفترتبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به لزوم خلاقیت و نوآوری در برگزاری فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی اشاره کرد و گفت: اگر مبلّغ بخواهد فعالیت تبلیغی او در میان مخاطبان تأثیر بگذارد، باید از شیوههای تبلیغی کلیشهای و سنتی کم فایده فاصله بگیرد و به سمت راههای خلاقانه و نوآورانه برود. وی ادامه داد: تشکیل گروههای تبلیغی، اولین گام در جهت به روز شدن فعالیتهای تبلیغی و تغییر روشهای قدیمی و کم اثر بود؛ گام دوم در تحول فعالیت تبلیغی و بالا بردن اثربخشی آن، آموزش گروههای تبلیغی در زمینههای مهارتی و علمی بوده که تا کنون به فضل الهی این کار با قوت صورت گرفته و در حال انجام نیز میباشد. حجت الاسلام والمسلمین کمال تأسیس مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق را امری ارزشمند برشمرد و افزود: ایجاد این مرکز یک امر مورد نیاز و ارزشمندی است که میتواند کمکهای شایانی را در زمینه عملی شدن ایدههای ناب و خلاق مبلغان و طلاب سراسر کشور داشته باشد. وی افزود: هم اکنون با توجه به شرایط بد اقتصادی و معیشتی مبلغان، شاهد کمرنگ شدن فعالیتهای تبلیغی میباشیم و تعداد قابل توجهی از مبلغان توانمند برای امرار معاش و تأمین هزینههای زندگی، فعالیتهای تبلیغی خود را کاهش داده و جذب نهادها و ادارات شدهاند تا بتوانند مخارج زندگی خود را تأمین نمایند و این موضوع باعث کاهش مبلغان فعال، توانمند در جامعه خواهد شد. حجت الاسلام و المسلمین کمال گفت: برای تداوم حضور مبلغان توانمند در عرصه تبلیغ و رفع مشکل اقتصادی آنان و همچنین بیشتر شدن فعالیتهای فرهنگی خلاقانه، باید مبلغان مورد حمایت قرار گیرند و نیز بتوانیم کسب و کار پایدار و متناسب با فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی آنان ایجاد نمائیم؛ اینکه چنین کسب و کاری به چه شکل باشد و چگونه صورت گیرد را میتوانیم از ایدههایی که در مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق ثبت شده و میشود بهره بگیریم. وی به اهمیت استمرار فعالیتهای تبلیغی و بکارگیری شیوههای جدید در این زمینه اشاره و افزود: طرح و برنامه نویسی، همچنین داشتن ایدههای جدید و خلاق در امر تبلیغ، یک امر ضروری میباشد که باید به آن توجه کرد. حجت الاسلام المسلمین کمال گفت: مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق باید در دو جهت نسبت به مبلغان و تبلیغ، فعالیتهای خود را سامان دهد: جهت اول، قضاوت و داوری نسبت به ایدههای جدید و نو تبلیغی مبلغان و حمایت از آنان و جهت دوم، آنکه به منظور ایجاد رویکرد خلاق و نوآورانه در مبلغان و گروههای تبلیغی دورههای آموزشی خاصی را برگزار کند.
خوانندگان و همراهان پایگاه خبری قدیری نیوز، علاوه بر ثبت نظر، پیشنهادات و یا سوالات خود می توانید با ورود به گفتگوی زنده خبری در پیام رسان پایگاه خبری، مستقیما با سایر مخاطبین که هم اکنون در پیام رسان آنلاین هستند درباره موضوعات خبری تبادل نظر کنید. برای استفاده نیازی به ثبت نام ندارید.