به نقل از بانک صنعت و معدن1399/9/1238کد خبر 139995471310 دقیقه برای مطالعه

حمایت از تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهاي تولیدی استان اولویت نخست ماست

1- مهمترین برنامه شعبه در سال 99 چیست؟ طبیعتا برنامه اصلی شعبه در سال جاری، نیل به اهداف تعیین شده براساس سیاستهای اعتباری و برنامه عملیاتی ابلاغی سال 99 خواهد بود كه از طریق جذب منابع ارزان قیمت و همچنین تامین منابع مالی بنگاههای اقتصادی از محل تسهیلات ارزان قیمت ( از محل منابع بند الف تبصره 18 )، وصول مطالبات به خصوص مطالبات غیرجاری به وجود آمده و نیز افزایش درآمد از محل كارمزدهای دریافتی می باشد. 2- در راستای تحقق شعار سال (جهش تولید) چه برنامه هایی دارید؟ در حال حاضر مهمترین برنامه باتوجه به شرایط ناشی از تحریمهای بین المللی، حمایت از تولید از طریق تامین سرمایه درگردش تولیدكنندگان و واحد های صنعتی فعال در جهت نیل به ظرفیت حداكثری می باشد كه این امر، اهمیت و تاثیر به سزایی در راستای تحقق شعار سال 99 را دارد. برنامه دیگر، تامین مالی طرحهای نیمه تمام و راكد كه دارای توجیه قابل قبول از لحاظ فنی، مالی و اقتصادی در شرایط فعلی كشور هستند، می باشد كه با مشاركت در تجهیز و راه اندازی طرحهای مذكور، می توان نقش بسزایی در افزایش نرخ تولید محصولات مورد نیاز كشور داشت. 3- با توجه به مشكلات ناشی از تحریم های ظالمانه و شیوع ویروس كرونا چه اقداماتی و راهكاری برای حمایت از تولیدكنندگان استان خود دارید؟ توجه و تعامل با مشتریان در جهت تامین سرمایه درگردش مورد نیاز و ارائه راهكار های مناسب برای تسهیل روند خرید مواد اولیه كه به دلیل وضع تحریمهای بین المللی به وجود آمده و باعث تحمیل هزینه های اضافی مالی و همچنین بروز تاخیر زمانی شده است و همچنین تعامل با مشتریان آسیب دیده از شیوع ویروس كرونا از طریق ظرفیت های قانونی ابلاغ شده از طرف بانك مركزی و هیات دولت در جهت امهال و اعمال فرصت در بازپرداخت اقساط و همچنین حمایت از حفظ میزان اشتغال واحد های صنعتی در این برهه زمانی، از جمله مهمترین اقدامات این شعبه می باشد. 4- مهمترین اقدامات انجام شده در سال 98 چه بوده است و چه میزان درتحقق برنامه های سال گذشته موفق بوده اید و دلایل موفقیتتان چه بوده است ؟ - افزایش منابع چهارگانه شعبه به میزان 50 درصد - افزایش ضمانتنامه ریالی به میزان 270 درصد - افزایش پرداخت تسهیلات به میزان 230 درصد - افزایش وصول اقساط به میزان 190 درصد - كاهش مطالبات غیرجاری شعبه به میزان 19 درصد - كسب رتبه نخست پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی از محل بند الف تبصره 18 سال 97 و 98 در بین بانكهای استان 5- پس از تدوین سیاستهای اعتباری و راهبردی بانك در سال 99، برای اجرای مؤثر سیاست ها و به منظور ایجاد هم افزایی و چابك سازی سازمان، چه اقداماتی را مؤثر می دانید؟ از مهمترین اقدامات در نظرگرفته شده برای شعب در سال 99 افزایش حدود اختیارات كمیته های اعتباری استانی و شعب در اعطای تسهیلات و اعتبارات و همچنین وصول مطالبات می باشد كه این موضوع در تسهیل روند اعطای تسهیلات و خدمات شعب به مشتریان نقش مهمی داشته است كه از یك طرف رضایت مشتریان را در برداشته و از طرف دیگر باعث پر رنگ تر شدن نقش مدیران شعب در استفاده از اختیارات در جهت اعمال مساعدت و تصمیم گیری در جلسات برگزار شده با سایر سازمانها و كارگروه های استانی شده است . 6- برای اجرای حاكمیت شركتی و بانكداری دیجیتال چه اقداماتی در شعبه تحت مدیریت شما صورت گرفته است؟ یكی از رویكردهای اصلی و مهم بانك در سال جاری توجه به حاكمیت شركتی و بانكداری دیجیتال می باشد كه در این راستا ضمن آموزش پرسنل در شعبه، نسبت به شناسایی مشتریان واجد شرایط، با درنظرگرفتن پارامتر های تعیین شده اقدام گردیده است و درنظر است با برگزاری جلسات متناوب پیرامون مشكلات، نیازها و محصولات مورد نیاز هریك از آنها مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد. لازم به ذكر است اجرای این نوع فعالیت ها، قطعا در جهت جذب مشتریان بزرگ و همچنین توسعه و تسهیل ارائه خدمات به آنها و ارتقاء عملكرد شعب، نقش بسزایی خواهد داشت. 7- از چه روشهایی برای جذب منابع بیشتر در استان استفاده می كنید؟ توجه به استفاده از بانكداری الكترونیكی، وصول مطالبات غیر جاری از طریق تعامل با بدهكاران شعبه، تسریع در فروش اموال تملیكی، جذب مشتریان جدید از طریق ارائه خدمات اعتباری مانند ضمانت نامه و گشایش اعتبارات اسنادی، از مهمترین عوامل در تقویت منابع شعبه می باشد كه این شعبه نیز با بررسی و دسته بندی مشتریان و طرحهای جاری و همچنین ظرفیت موجود پرسنل، نسبت به برنامه ریزی و پیگیری درخصوص هر یك از موارد فوق اقدام نموده است. 8- طی یكسال گذشته به چند طرح صنعتی و به چه میزان تسهیلات پرداخت كرده اید؟ پرداخت تسهیلات به 229 طرح در قالب سرمایه در گردش به مبلغ 5 هزار و 800 میلیارد ریال پرداخت تسهیلات به 16 طرح در قالب سرمایه ثابت به مبلغ یک هزار و 200 میلیارد ریال 9- در این مدت چند طرح صنعتی با تسهیلات بانك در استان به بهره برداری رسیده و به چه میزان اشتغال ایجاد كرده است؟ تعداد 10 طرح از طرحهای این بانك در استان یزد به بهره برداری رسیده و به میزان 131 نفر اشتغال ایجاد كرده است. 10- چه تعداد واحد صنعتی با تسهیلات بانك در استان در حال اجرا است، چه مقدار پیشرفت داشته است و با بهره برداری از آنها چه مقدار شغل ایجاد شده است؟ طی سال اخیر این بانک مجموعا پرداخت تسهیلات به 16 طرح صنعتی در این استان را بالغ بر یک هزار و 522 میلیارد ریال مصوب نموده كه تاكنون تعداد 10 طرح با اشتغال مستقیم 131 نفر در استان به بهره برداری رسیده و 6 طرح در حال اجرا می باشد. 11- وضعیت استان از نظر توسعه صنعتی چگونه است و شما چه پتانسیل هایی را برای توسعه صنعتی و اقتصادی استان می شناسید؟ استان یزد با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی و واقع شدن در مركز كشور (نقطه صفر جغرافیائی)، دارای دسترسی آسان به کشورهای آسیای میانه و خلیج فارس از طریق برخورداری از شبكه راه های اصلی مواصلاتی شمال ـ جنوب و غرب ـ شرق می باشد. در بخش صنعت، استان یزد در ردیف 6 استان بزرگ صنعتی و در بخش معدن هم با توجه به حجم ذخیره، تنوع و فرآوری مواد معدنی، با کسب رتبه برتر در صادرات مواد معدنی فرآوری شده، در جایگاه دوم كشور قرار دارد. در حال حاضر تولید 45 درصد از كل محصولات كاشی و سرامیك كشور در استان یزد صورت می گیرد كه از این حیث به قطب صنعت كاشی و سرامیك تبدیل شده است. از دیگر صنایع روبه رشد در این استان می توان به صنعت نساجی (با قدمت 700 ساله) و آهن و فولاد ( با توجه به وجود معادن بزرگ كشور مانند معدن چادرملو و سنگ آهن بافق) اشاره داشت كه با توجه به عدم وابستگی صنایع مذكور به مواد اولیه خارجی، از رشد بالایی در سالیان اخیر برخوردار بوده است. 12- برای وصول مطالبات چه برنامه و راهكاری دارید؟ نظر به اینكه در وصول مطالبات همواره باید شرایط هر مشتری به صورت خاص و یكتا مورد بررسی و واكاوی قرارگیرد بهترین راهکار وصول مطالبات همواره تعامل با مشتری و با درنظر گرفتن ضوابط و مقررات بانک می باشد كه طبیعتا این شعبه نیز در همین راستا اقدام می نماید. به طوریكه طبق جلسات منظم و مدون در داخل شعبه و نیز برنامه ریزی انجام شده با در نظر گرفتن شرایط، مشتریان دسته بندی شده و سپس از روشهای موجود و كارآمدی مانند استفاده از ظرفیت های قانونی ابلاغ شده شرایط بازپرداخت، اجرای مصوبات ستاد تسهیل استانی، اعمال مساعدت و اعطاء فرصت مانند تقسیط مجدد و یا استمهال بدهی، همچنین اعطاء مهلت و فرصت از طریق مذاكره با مدیران و متعهدین طرحها، در جهت وصول مطالبات اقدام می شود. 13- چه برنامه هایی برای ارائه خدمات هر چه بهتر به مشتریان دارید؟ برای افزایش كارمزدها چه راهكارهایی دارید؟ با عنایت به بروز شدن سیستم های غیرحضوری بانكداری در این بانك طی جلسات با مدیران شركت ها و تشریح انواع خدمات سعی در جذب بیشتر منابع شده است. همچنین گسترش فعالیت های دارای كارمزد، نظیر ضمانت نامه و گشایش اعتبار از طریق دعوت مشتریان دارای خرید های ضمانتی و اعتباری در دستور كار این مدیریت قرار گرفته است. 14- با توجه به افزایش سطح اختیارات شعب، تعامل شما با ستاد بانك چگونه است و چه انتظاری از ستاد دارید؟ با توجه به كلیه فرآیندهای انجام شده در شعب به طور مستقیم با ستاد در ارتباط می باشد لذا تسریع در انجام اقدامات مربوط به شعب از طرف ستاد و همچنین درك صحیح از شرایط خاص هر شعبه و مشتریان آن بسیار ضروری بوده و همواره مورد توقع شعب می باشد. از مهمترین مزایای تعامل مناسب شعب با ستاد، كاهش فاصله فیزیكی بین ستاد و مشتریان و همچنین تسریع در ارائه خدمات و برآورده نمودن درخواستها و و رفع مشكلات مشتریان می باشد كه این امر موجب رضایتمندی متقابل را فراهم می سازد. 15- تعامل شما با مدیران ارشد استانی نظیر (استانداری، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت صنعت، معدن و تجارت) چگونه است؟ تعامل این شعبه با مدیران ارشد استانی همواره دو جانبه و سازنده بوده است. تصمیمات مرتبط با این بانك در حوزه های مختلف تسهیلاتی، وصول مطالبات، حقوقی و ... معمولاً با جلب نظر مقامات و بدون حاشیه بوده است. در این راستا همواره سعی شده منافع حداكثری بانك در مذاكرات، دیدارها، جلسات با استاندار، نمایندگان استان، اتاق بازرگانی و خانه صنعت و ریاست سازمان صمت و ... تأمین شود 16- به نظر شما نقش نیروی انسانی كارآمد در موفقیت و برتری شعب چیست؟ برنامه شما برای افزایش سطح مهارت و دانش كاركنان مجموعه خود و فرآیند جانشین پروری چیست؟ از آنجا که نیروی انسانی اصلی ترین سرمایه هر سازمان بشمار می آید، در بانك صنعت و معدن نیز با توجه به جوان بودن نیروی كارشناسی و همچنین برخورداری از سطح تحصیلات مناسب، با رعایت اصل مهم شایسته سالاری مبتنی بر توانایی فردی در استخدام نیرو و همچنین برنامه ریزی صحیح جهت آموزش بروز و منطبق بر فعایتهای جاری بانك برای پرسنل شاغل، می توان زمینه های رشد و تعالی بیشتر پرسنل و به دنبال آن موفقیت بیشتر شعب را فراهم نمود. توجه به مشكلات و خواسته های منطقی پرسنل نیز همواره باعث افزایش انگیزه و وفاداری بیشتر آنها به سازمان می شود. شناخت نیروهای فعال و مؤثر حاضر در شعب، آموزش مستمر و فراهم كردن زمینه های ارتقاء آنها در سازمان، عامل مهمی در فرآیند جانشین پروری می باشد كه باید بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و برنامه ای مدون برای آن درنظر گرفته شود. 17- روشهای شما برای استفاده از ایده ها و پیشنهادات همكارانتان در جهت بهبود فعالیتهای شعبه چیست؟ مشاركت یك مفهوم تاریخی است كه ریشه در اداره امور عمومی و افكار مذهبی دارد. به عنوان مثال، مشاركت بر مبنای مشورت در اسلام تحت عنوان «شورا» مورد توجه قرار گرفته است. نظام مدیریت مشاركتی یكی از نظام های مدیریتی پویا است كه نقش مهمی در توسعه منابع انسانی سازمان ایفا می كند. همواره سعی بر این است که از نقطه نظرات همكارانی كه فعال و پویا بوده و نظرات و پیشنهادات سازنده دارند در قالب نشست های مشورتی در خصوص بهبود فعالیتهای شعبه استفاده نماییم. 18- طرحهایی كه با تامین مالی بانك در آن استان راه اندازی شده و در سطح ملی مطرح هستند را بیان كرده و نحوه حمایت بانك از آنها را تشریح فرمائید؟ در تمام طرحهای زیر، بانك انواع تسهیلات ریالی و ارزی در قالب عقود مشاركت مدنی، فروش اقساطی، جعاله و ... جهت ساخت سالن های تولید و انبار كارخانه، خرید ماشین آلات و دستگاههای تولیدی، خرید و تامین مواد اولیه و مصرفی تولید و ... پرداخت نموده است. كارخانجات شیشه اردكان، شركت آهن و فولاد ارفع، شركت آهن اسفنجی ایساتیس، شركت تعاونی تولیدی سیرنگ، شركت كاشی امین میبد، شركت ایلیا نوین سازه میبد و شركت كیان لعاب یزد

برای مشاهده کد تصویری اینجا ضربه بزنید
ثبت نظر
خوانندگان و همراهان پایگاه خبری قدیری نیوز، علاوه بر ثبت نظر، پیشنهادات و یا سوالات خود می توانید با ورود به گفتگوی زنده خبری در پیام رسان پایگاه خبری، مستقیما با سایر مخاطبین که هم اکنون در پیام رسان آنلاین هستند درباره موضوعات خبری تبادل نظر کنید. برای استفاده نیازی به ثبت نام ندارید.