کرونا صدها کارمند خطوط هوایی نروژ را بیکار کرد
به نقل از خبرگزاری ایرنا1399/10/25کد خبر 1399a11158012
لندن – ایرنا – خطوط هوایی نروژ برای فرار از ورشکستگی ناشی از بحران کرونا تمام پروازهای طولانی خود را متوقف و صدها تن از نیروهای این شرکت را اخراج کرد.
لندن – ایرنا – خطوط هوایی نروژ برای فرار از ورشکستگی ناشی از بحران کرونا تمام پروازهای طولانی خود را متوقف و صدها تن از نیروهای این شرکت را اخراج کرد.
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، هیات مدیره این شرکت اروپایی با صدور بیانیهای اعلام کرد که از این پس پروازها به مقاصد نزدیک اروپایی و در داخل نروژ انجام خواهد شد. این تصمیم بر اساس اعلام هیات مدیره در پی «پیامدهای جدی همهگیری کرونا» بر صنایع هواپیمایی جهان گرفته شده است. به این ترتیب بالغ بر یک دو هزار و 150 تن از کارکنان این شرکت در انگلیس، اسپانیا، فرانسه و آمریکا بیکار خواهند شد که از این میزان حدود یک هزار و 100 کارمند در فرودگاه گاتویک لندن فعال بودند.
خطوط هوایی نروژ در سالهای اخیر موفق شده بود تا با ارائه قیمتهای ارزان برای سفرهای فرا آتلانتیک بازار انگلیس را قبضه کند. سفر لندن به نیویورک به قیمت 99 پوند یکی از پرطرفداران حراجیهای این شرکت اروپایی بود. خطوط هوایی نروژ تا پیش از همه گیری کرونا سومین شرکت بزرگ هواپیمایی در فرودگاه گاتویک شناخته میشد. اما از فروردین گذشته تمام هواپیماهای بوئینگ 787 خود را زمین گیر کرد و شش ماه پیش با اعلام 442 میلیون پوند ضرر مالی، درخواست کمک کرد.
برخی گزارشها از احتمال کمک مالی دولت نروژ به این شرکت هواپیمایی خبر میدهد، اما گفته میشود که میزان آن در حدی نیست که این شرکت قادر به تداوم پروازهای طولانی باشد.
انجمن خلبانان انگلیس در واکنش به این خبر عنوان کرد که این رویداد گواهی است که صنایع هواپیمایی جهان دچار بحران جدی شده است.
دومینوی شکست شرکتهای هواپیمایی از فروردین امسال با بزرگترین شرکت هوایی منطقه اروپا یعنی « فلایبی » شروع شد و به شرکت هواپیمایی ویرجین استرالیا در اردیبهشتماه رسید و در خرداد نیز شرکت لاتام، بزرگترین هواپیمایی آمریکای لاتین را را هدف قرار داد.
حتی شرکتهای هواپیمایی که دریافتکننده کمکهای دولتی بودند نیز نتوانستند به آسانی این دوران را پشت سر بگذارند.به عنوان مثال در فرانسه و اتریش در حالی که شرکتهای هوایی با محدودیتهای محیط زیستی نیز مواجه بودند و باید انتشار آلایندگی خود را کاهش میدادند، نتوانستند در رقابت با جایگزینهای دوستدار محیط زیست مانند قطارهای سریعالسیر پیروز شوند. این موضوع حتی پیش از همهگیری کووید-19 موجب شد هزینههای آنها افزایش و درآمد بالقوه آنها کاهش پیدا کند و اکنون به دلیل همهگیری، بار دیگر با محدودیت مواجه شده بودند.
شرکتهای هواپیمایی آمریکایی به سرعت 25 میلیارد دلار کمک هزینه و وامهای دریافتی خود را خرج کردند. 11 میلیارد دلاری که به هر کدام از دو شرکت ایرفرانس-کیالام فرانسوی و لوفتهانزای آلمانی پرداخت شده بود نیز در مدت کوتاهی خرج شد و نتیجه همه این اتفاقها، زمینگیر شدن شرکتهای هواپیمایی بود.
اخبار مربوط به (خطوط هوایی) را دنبال کنید:
هواپیمایی قطر پروازهایش به ایران را از سر گرفت
واژه شناسی این خبر (خطوط هوایی): ▲
خطوط هواپیمایی مختلف معمولاً بلیطهای هواپیما را به مقاصد مختلف خود به صورت سیستمی می فروشند یا به صورت توزیع چارتری بین آژانسهای هواپیمایی امکان ایجاد تورهای گردشگری داخلی و خارجی را به آنها میدهند.
(واژه خطوط هوایی از دانشنامه آزاد ویکیپدیا)
واژه شناسی این خبر (شرکتهای هواپیمایی): ▲
خطوط هواپیمایی مختلف معمولاً بلیطهای هواپیما را به مقاصد مختلف خود به صورت سیستمی می فروشند یا به صورت توزیع چارتری بین آژانسهای هواپیمایی امکان ایجاد تورهای گردشگری داخلی و خارجی را به آنها میدهند.
(واژه شرکتهای هواپیمایی از دانشنامه آزاد ویکیپدیا)