• دلار آمریکا22,650
  • طلای 18 عیار1,033,100
  • بیت کوین31,680.90(%2.37)▼
  • انس طلا1,854.25(1.149)▼
  • نفت اوپک55.14(%1.11)▼
  • مجله بانکی
  • بازار سرمایه
  • پیشخوان
  • مجله سلامت
  • لرزه نگاری
  • خبر ویدئو
  • داغترین ها
  • رپورتاژ آگهی
  • پیشخوان
  • دولت در حمایت از پروژه‌های ...
  • امام جمعه زنجان: رزمایش دریایی ایران پیام اتحاد بین نیرو‌های مسلح کشورمان را به جهان صادر کرد
  • وضعیت شکننده کرونا در کشور/هشدار نسبت به احتمال افزایش مرگ و میرها
  • واکنش آیت‌الله رشاد به توهین یک روحانی به رئیس‌جمهوری
  • برد راحت پیکان برابر آذرباتری ارومیه
  • عده‌ای برای رفتن به شورا خواب‌ها دیده‌اند
  • تمرین سه مصدوم پرسپولیس با کادرپزشکی /عکس
  • الکام‌استارز ششم در پله آخر
  • طرح ایجاد شغل و ساخت مسکن برای خانواده و فرزندان شهدا روی کاغذ مانده است
  • «کیارستمی و عصای گمشده» در آبادان/ وعده کیارستمی به وقوع پیوست
  • دل بستن به بیگانگان خیانت است
  • امام جمعه یزد: دشمن از قدرت و پیشرفت ایران در هراس است
  • نخستین حضور «فلوشیپ استانبول و طرح تدا» در نمایشگاه مجازی کتاب تهران
  • ضرورت تامین اعتبارات جمعیت هلال احمر از منابع پایدار
  • ادعای ائتلاف سعودی درباره انهدام پهپاد و قایق نیروهای یمنی
  • امام جمعه خلخال خواستار اجرای تونل خلخال - اسالم شد
  • در این چند روز چهره واقعی آمریکا نمایش داده شد/رزمایش سپاه و ارتش نفس دشمنان‌ را برید
  • امنیت و استقلال با وجود هزینه برای ملت قابل مذاکره و فروش نیست
  • قیمت طلای سیاه بیش از یک دلار کاهش یافت
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه آتش‌سوزی کلاس کانکسی سردشت دزفول/ 6 معلم و دانش آموز سوختند
  • روحیه مجاهدت و حرکت جهادی نسخه علاج کشور است

روحیه مجاهدت و حرکت جهادی نسخه علاج کشور است

زمین لرزه 3.3 ریشتری در آذربایجان غربی, قطور

عضو کانال نشریه شوید.
ghadirinews@

بیت کوین اول اسفند ماه چند میشه؟
بر اساس نظریه ها و دیدگاه های مدیریتی

پیش بینی نوسان قیمت دلار، طلا، سکه در ابتدای اسفند ماه

تحلیل تکنیکال لحظه ای بورس
سهام چی بخرم؟ کی بخرم؟

علی اکبر فخریان
مشاور امور بانکی

دولت در حمایت از پروژه‌های هنری دانشجویی کوتاهی می‌کند

فایل های صوتی و تصویری این مطلببه نقل از خبرگزاری ایسناکد خبر 1399a1124701399/10/266

مدیر گروه ارتباط تصویری و تصویرسازی دانشگاه هنر گفت: دانشجویان تمایل زیادی دارند پروژه‌های کاربردی خود را برای تولید و انتشار در اختیار سازمان‌ها و نهادهای دولتی قرار دهند اما در سازمان‌ها سازوکار مناسبی برای بهره‌برداری از پروژه‌های دانشجویان و همکاری دوطرفه با دانشگاه وجود ندارد.
(تصویر شماره 1) (تصویر شماره 2)
مدیر گروه ارتباط تصویری و تصویرسازی دانشگاه هنر گفت: دانشجویان تمایل زیادی دارند پروژه‌های کاربردی خود را برای تولید و انتشار در اختیار سازمان‌ها و نهادهای دولتی قرار دهند اما در سازمان‌ها سازوکار مناسبی برای بهره‌برداری از پروژه‌های دانشجویان و همکاری دوطرفه با دانشگاه وجود ندارد.
مریم کهوند در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب در رابطه با شرایط این رشته در دانشگاه و نسبت رعایت استاندارهای آموزشی در این حوزه با استانداردهای جهانی بیان کرد: تعریف این نسبت کمی دشوار است. زیرا ارزیابی و سنجش شاخص و ملاک‌های آموزشی باید به صورت علمی مورد پایش قرار گیرد. سطح ارتباطاات و توسعه‌ی رسانه‌ها در سال‌های اخیر ضرورت به‌روز شدن دانش و تخصص حرفه‌ای را در اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و از جمله دانشگاه هنر ایجاب کرده است و بسیاری از اعضای هیات علمی و اساتید مجرب شرح دروس را با مطالعه و جستجو در مباحث درسی دانشگاه‌های دیگر تنظیم می‌کنند.
وی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های مشترک درسی با دانشگاه‌های خارج از کشور مانند دانشگاه دورتموند آلمان در دو سال اخیر امکان مناسبی برای محک زدن سطح کیفی آموزش در دانشگاه هنر در مقایسه با یک دانشگاه خارجی ایجاد کرد. این تجربه نسبتا موفقی بود که دانشکده تجسمی دانشگاه هنر با یکی از دانشگاه‌های خارج از کشور آغاز کرد و حرکت مشابه آن نیز در دانشکده سینما و تأتر همین دانشگاه در حال اجراست.
این مدرس دانشگاه در خصوص به‌روز بودن سرفصل‌های رشته ارتباط تصویری و تصویرسازی بیان کرد: از سال 94 برنامه‌های بازنگری شده و جدیدی برای سرفصل‌های درسی از طرف وزارت علوم به دانشگاه ارائه شده که درحال حاضر اجرا می‌‍‌شود. ادر این برنامه درسی کاستی‌ها و مشکلاتی نسبت به برنامه قبلی و نسبت به تحولات ارتباطی رشته‌های هنرهای دیداری وجود دارد و علی‌رغم توقعی که نسبت به بازدهی علمی بیشتر در برنامه فعلی وجود داشت، تغییرات محسوس در آرایش و بودجه‌بندی دروس و عدم بازنگری در محتوای برنامه مذکور، عملا بازده چندانی نسبت به برنامه آموزشی پیشین را در بر نداشته است.
مدیر گروه ارتباط تصویری و تصویرسازی دانشگاه هنر، درباره مطابقت برنامه‌های علمی و آموزشی این رشته با نیازهای جامعه گفت: تلاش می‌شود برنامه‌ریزی موقت و اجرای برنامه‌های آموزشی کلاس‌ها تا حد امکان با نیازهای به‌روز جامعه تطابق پیدا کند. به عبارتی دیگر رشته‌ها و برنامه‌های علمی و آموزشی دانشگاه‌ها ناگزیر به این تطابق هستند. در حال حاضر گارگاه‌های آموزشی و تخصصی مجهز به اساتید مجرب و مسلط به حوزه‌های آموزشی مربوطه، اقدام به پرورش و مهارت آموزی تخصصی دانشجویان می‌کنند. به طوری که در ترم‌های پایانی دوره کارشناسی یعنی ترم 6 و 7 این دانشجویان توانمندی نسبی برای ورود به فضای کار حرفه‌ای و جذب توسط بازار کار طراحی گرافیک را کسب کنند.
کهوند درباره نگاه این دانشگاه درباره تأمین آینده شغلی فارغ التحصیلان رشته ارتباط تصویری و تصویرسازی اظهار کرد: شرایط بازار کار دانشجویان رشته تصویرسازی نسبت به دانشجویان رشته ارتباط تصویری چندان امیدوار کننده و مطلوب نیست. زیرا بازار کار فارغ التحصیلان تصویر سازی رونق و تنوع زیادی برای جذب فارغ التحصیلان ندارد. آثار تصویرسازی بیشتر در تصویرسازی کتاب‌های کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد، در صورتی که تبلیغات دیداری و سایر رسانه‌های تصویری دارای ظرفیت‌های متنوعی برای استفاده از آثار تصویرسازی دارند. یکی از شاخه‌های مهم این رشته تصویرسازی علمی است که می‌تواند به شکل مطلوبی در بصری‌سازی اطلاعات و طراحی اینفوگرافیک کاربرد داشته باشد. متأسفانه مسیر کار حرفه‌ای برای فارغ التحصیلان رشته تصویرسازی چندان روشن و مهیا نیست و آنها را به فعالیت‌های پراکنده و غیر متمرکز در عرصه‌های دیگر وامی‌دارد.
وی در راستای همکاری نهادهای متولی امور فرهنگی در خصوص تکمیل آموزش‌ها و رفع نیازهای رشته ارتباط تصویری و تصویرسازی دانشگاه هنر،بیان کرد: در طول 20 سال سابقه‌ی تدریس اینجانب در دانشگاه و 5 سال مدیریت گروه ارتباط‌تصویری، تاکنون همکاری پیوسته و چشمگیری میان دانشگاه و نهادهای متولی فرهنگ و هنر مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما، مشاهده نکرده‌ام؛ هر چند رایزنی‌ها و مقدمات همکاری طی جلسات متعددی در دوره‌های زمانی متفاوت صورت می‌گیرد اما اغلب برنامه‌ها به عقد قرارداد همکاری منجر نمی‌شود و در همان مراحل مقدملتی ناکام می‌ماند. حمایت از پروژه‌ها و پژوهش‌های هنری دانشجویان نیز بعضاً در غالب فراخوان‌های خاص که الزاماً قابل اجرا نیستند از سوی برخی نهادها صرفاً اعلام و اطلاع‌رسانی می‌شوند اما حمایت مؤثر و سازنده‌ای که زمینه‌ساز همکاری پایدر و توسعه‌ی کارآفرینی باشد، صورت نمی‌گیرد.
مدیر گروه ارتباط تصویری و تصویرسازی دانشگا ه هنر، در مورد ارزیابی و امکان ورود و تحصیل دانشجویان خارجی برای رشته ارتباط تصویری و تصویرسازی به دانشگاه هنر گفت: جذب دانشجو به طور متناوب در دانشگاه هنر صورت می‌گیرد و این دانشجویان بیشتر از کشورهای پاکستان، سودان، کره جنوبی، افغانستان، سوریه و بوسنی هرزگوئین متقاضی ورود به ایران هستند. این دانشجویان در بدو ورود با مشکلاتی نظیر گفتگو به زبان فارسی و وفق یافتن با محیط جدید روبرو هستند، اما به تدریج و اغلب در ژایان دوره تحصیلی به نتایج خوبی می‌رسند. از آنجایی که زمان و دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد کوتاه است، جذب دانشجوی خارجی در این مقطع نسبت به کارشناسی و دکترا کم‌تر است.
کهوند با اشاره به مشکلات این رشته در دانشگاه هنر تصریح کرد: در دانشگاه هنر و به ویژه دانشکده تجسمی با مشکل کمبود فضای آموزشی برای کلاس، لابراتوار و فضای کارگاهی تجهیز یافته جهت انجام پروژه‌های عملی مواجه هستیم و فارغ از شرایط فعلی همه‌گیری بیماری کرونا، این مشکل در ترم‌های پیشین گروه‌های آموزشی را با چالش مهم تطبیق تعداد دانشجو با فضای آموزشی روبرو کرده بود. همچنین فاصله مکانی کتابخانه مرکزی دانشگاه با دانشکده‌های مختلف واقع در پردیس‌ها به ویژه پردیس باغ ملی و کمبود فضای آموزشی برای اعضای هیأت علمی برای حضور در دانشگاه از جمله معضلات جدی دانشکده تجسمی دانشگاه هنر است.
وی درباره پتانسیل و جنبه اقتصادی رشته ارتباط تصویری و تصویرسازی توضیح داد: تبلیغات درتمام دنیا و در دهه‌های اخیر و به ویژه بعد از انقلاب دیجیتال در دنیا و به تبع آن درجامعه ایران نقش پر رنگی داشته است. این امر را می‌توان از روی مقایسه آمار فروش کالا و خدمات هر شرکت و مؤسسه بازرگانی در قیاس با قبل از تبلیغات و بعد از تبلیغات آن کالا مقایسه کرد. امروزه نقش فارغ التحصیلان و هنرمندان رشته ارتباط تصویری و تصویر سازی در دیزاین تبلیغات تجاری و معرفی خدمات فرهنگی و ترویج آنها بر کسی پوشیده نیست و از این رو لازم است بستری مناسب برای جذب و دعوت به همکاری دانش‌آموختگان این رشته با سایر بخش‌های خدماتی جامعه فراهم گردد.
مدیر گروه ارتباط تصویری و تصویرسازی دانشگاه هنر در پاسخ به این سوال مبنی بر این‌که نقش دولت و بخش خصوصی در مواجهه با رشته ارتباط تصویری و تصویر سازی چیست؟ بیان کرد: دانشجویان تمایل زیادی دارند پروژه‌های کاربردی خود را برای تولید و انتشار در اختیار سازمان‌ها و نهادهای دولتی قرار دهند، اما در بسیاری از سازمان‌ها بستری برای همکاری با دانشجویان رشته‌های هنری فراهم نیست. در سازمان‌ها سازوکارمناسبی برای بهره‌برداری از پروژه‌های دانشجویان و همکاری دوطرفه با دانشگاه وجود ندارد. البته به عقیده من کوتاهی نهادهای دولتی در این مورد بسیار بیشتر از بخش خصوصی است و بخش خصوصی به واسطه‌ی کنترل و نظارت دقیق‌تر بیشتری بر بازدهی و دستاوردهای خود، امکانات و زمینه‌های بیشتری برای این نوع همکاری‌ها مهیا می‌کند.
انتهای پیام
همچنین بخوانید:
برگزاری نشست مشترک مجازی بین مسئولان دانشگاه هنر و دانشگاه هرات 
لزوم تسریع در روند فارغ التحصیلی دانشجویان
دانشگاه هنر
دانشجو
در این نشریه:
تحلیل تکنیکال سهام و بازار بورس
محاسبه دیرکرداقساط بانکی
محاسبه اقساط و سود وام بانکی
پیش بینی نوسان قیمت دلار، طلا و سکه، ...
سفارش رپورتاژ آگهی در این نشریه
به اشتراک بگذارید
امتیاز دهید(3.5)
آیا این صفحه مفید بود؟
برای مشاهده کد تصویری اینجا ضربه بزنید
ثبت نظر

این نشریه

  • منابع خبری
  • شناسنامه
  • ارتباط با ما
  • RSS

شبکه های اجتماعی

  • فیس بوک
  • لینکدین

نشریه در پیام رسان ها

  • تلگرام
  • بله
  • گپ
  • آی گپ
  • روبیکا

نشریه را ببینید.

  • آپارات
  • نماشا
  • تماشا
  • دالفک
  • میهن ویدئو
  • نمایش

نشریه را بشنوید (پادکست).

  • Apple
  • Google
  • Anchor
  • Podbean
  • Buzzsprout

عضو خبرنامه شوید.

برای اطلاع از پربیننده ترین اخبار هفته عضو خبرنامه شوید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به نشریه الکترونیک قدیری بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

Ghadiri News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License

Copyright © 2021 GhadiriNews (Ghadiri Soft).