موزه فلسطین میزبان نمایشگاه «جلوه وجه» میشود
به نقل از خبرگزاری ایکنا1399/12/5کد خبر 1399c2347719
(تصویر شماره 1)به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی موزه فلسطین فرهنگستان هنر، همزمان با سالروز میلاد با سعادت امیرالمومنینﷺ نمایشگاهی از شمایل نگاری ها و نسخ خطی قرآنی در موزه فلسطین فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد.
در نمایشگاه «جلوه وجه» که تا 21 اسفند و مبعث حضرت محمدﷺ ادامه خواهد داشت، 110 اثر شمایل نگاری و نسخ خطی قرآنی از هنرمندانی، چون محمد اسماعیل مهدی پور، علی نعمتی فر، حسین شوال منش و... در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
آیین گشایش نمایشگاه با رعایت پروتکل های بهداشتی چهارشنبه 6 اسفندماه از ساعت 16 با مدیریت علمی، هنری محمدعلی رجبی برگزار خواهد شد.
علاقه مندان تا 21 اسفندماه همه روزه از ساعت 10 تا 18 و روز های پنج شنبه 10 تا 15 امکان بازدید از این نمایشگاه واقع در خیابان ولیعصرﷺ، خیابان بزرگمهر، نبش خیابان برادران شهید مظفر شماره 74 موزه هنر های معاصر فلسطین را خواهند داشت.انتهای پیام
واژه شناسی این خبر (فرهنگستان هنر): ▲
فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران با مصوبه جلسه 439ام شورای عالی انقلاب فرهنگی در اسفند سال 1377 به منظور پاسداری از میراث فرهنگی و هنری اسلامی، ملی و پیشنهاد سیاستها، راهبردها و دستیابی به آخرین یافتهها و نوآوریها و نیز ارتقای فرهنگ اسلامی برای مقابله با تهدیدهای فرهنگ مهاجم شکل گرفت.فرهنگستان هنر مؤسسهای است با شخصیت حقوقی مستقل که به نهاد ریاست جمهوری وابستهاست.
ریاست آن از آغاز تأسیس بر عهدهٔ میرحسین موسوی بود تا اینکه در دی ماه 1388، میرحسین موسوی از ریاست فرهنگستان هنر برکنار شد و محمدعلی معلم دامغانی به ریاست آن برگزیده شد. با پایان یافتن دورهٔ ریاست محمدعلی معلمدامغانی در شهریور 1397 با نامهٔ حسن روحانی، معاون امور هنری فرهنگستان هنر علیرضا اسماعیلی سرپرست فرهنگستان هنر شد، سپس در 19 بهمن 1399 با تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی بهمن نامورمطلق به ریاست این فرهنگستان انتخاب شد.در تاریخ 30 خرداد 1402 ابراهیم رییسی حکم به برکناری بهمن نامور مطلق کرد و مجید شاه حسینی را رییس فرهنگستان هنر کرد.
(واژه فرهنگستان هنر از دانشنامه آزاد ویکیپدیا)
اخبار مربوط به (نسخ خطی) را دنبال کنید:
رونمایی از مصحف صوتی به روایت ورش از نافع در الجزایر
واژه شناسی این خبر (نسخ خطی): ▲
دَستنِوِشته یا دستنویس یا نُسخه خَطی به کتابها و نوشتههایی میگویند که بهوسیله گونهای قلم و با دست نوشته شده باشد.
اُستاد خطوط قدیمی، جان مِلونِ فرانسوی بر این باور است که: ʺاین نگاه تک بُعدی که «نسخههای خطّی، صرفاً حاوی اطلاعاتی برای مطالعه است» موجب وقوع بحران در این عرصه شده است.ʺ از این رو هیچکس از اینکه ما باید تا این دوران منتظر میماندیم تا دریابیم که نسخههای خطّی یا کتابهای چاپی تنها ابزاری برای انتقال اندیشه نیست بلکه حاوی شواهد و قرائنی مادّی در مورد دورانِ پیدایش آن است، شگفت زده نمیشود.
دستنویسی در خاورزمین و به ویژه ایران پیشینهای بسیار کهن دارد. در روزگاران کهن فرمانروایان معمولاً در دربار خود دیوان نگارش (دبیرخانه) برپا میکردند تا نگارندهها در آن به نوشتن دستنوشتهها یا رونویسی آنها بپردازند. پدیدآوردن رونویسهای نفیستر از روی دستنویسهای پیشین یکی از فعالیتهای دلخواه درباریان پیشین یوده است.
(واژه نسخ خطی از دانشنامه آزاد ویکیپدیا)