حاکمیت باید با گشاده دستی برای آموزش و پرورش، هزینه کند
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا آشناگر گفت: دانشآموزان به دلیل استفاده از فضای مجازی و ماندن در خانه به خاطر از رعایت فاصلهگذاری اجتماعی، دچار خلاءهایی در بعد روانی شده اند که باید این مساله رفع شود.
وی ادامه داد: کرونا بخشهای مختلف از جمله اقتصاد، اجتماع، نظام آموزشی را تحت تأثیر قرار داد و تجربه قبلی برای مقابله با این نوع فراگیری ویروس وجود نداشت و بخشهای مختلف دچار غافلگیری موقت شد، آموزش و پرورش هم توانست شیوه جدید آموزشی را در پیش بگیرد.
وی بیان کرد: شیوه آموزش در بستر فضای مجازی نقشی مهم در کاهش هزینه دارد و میتواند بعد از ریشهکن شدن کرونا دنبال شود.
آشناگر تاکید کرد: باید آسیبشناسی شود چه اقداماتی در در دوره کرونا انجام شد که در دوره پسا کرونا به توان آن را ادامه داد و یا روش ها را بهبود بخشید.
وی تصریح کرد: فاصلهگذاری اجتماعی، ارتقای مهارت آموزشی معلمان و پرورش دانشآموزان در مهارت ارتباطی که کرونا موجب خلا آن شده است، باید مورد توجه باشد.
استاندار سمنان تاکید کرد: نظام آموزشی به سمت مهارت آموزی سوق داده شود تا نیاز بازار کار باشد و مشکل بیکاری رفع شود.
آشناگر یادآور شد: برنامه آموزشی باید به گونهای تدوین شود تا پرورش دانش آموزان با توجه به فناوریهای نوینی که در کشور وجود دارد مدنظرقرار گیرد.
استاندار سمنان اظهار داشت: خلاقیت و نوآوری در تحصیل، تدریس و آموزش مورد توجه و ملاک ارزیابی ها باشد.
وی اضافه کرد: بخشی از فضای آموزشی در استان سمنان تخریبی است و دولت در این زمینه همراهی خوبی داشته است و همراهی بخشهای مختلف در این خصوص ضرورت دارد.
استاندار سمنان تصریح کرد: حاکمیت باید با گشاده دستی برای آموزش و پرورش هزینه کند و رتبهبندی معلمان بهترین اقدام است که در حال انجام است.